کد خبر: ۱۸۴۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - 29 September 2020
قیمت سکه روز دوشنبه به 13 میلیون و 380 تومان رسیدکه نسبت به روز گذشته، افزایش 100 هزار تومان داشته است.

قیمت سکه روز دوشنبه به 13 میلیون و 380 تومان رسیدکه نسبت به روز گذشته، افزایش 100 هزار تومان داشته است.

گفتنی است که روند صعودی دلار در بازار داخلی کشور همچنان بر قیمت سکه تاثیرگذار است و این فلز گرانبها را تا به نرخ تاریخی و بی‌سابقه پیش برده است. از طرفی طلا در بازار جهانی رشد اندکی داشت، هرچند کاهش اونس در بازار جهانی نتوانسته بود قیمت سکه را دچار تغییر کند.

فلز زرد داخلی در نقطه حساسی قرار گرفته است، سکه از اونس طلا تا حدودی ناامید شده و از طرفی بازار ارز در نقطه‌ای قرار گرفته که می‌تواند به خوشبختی سکه‌بازان، پشت پا بزند. کمااینکه استراحت قیمت سکه با وجود افزایش نرخ دلار، نشان داد که سکه دیگر تاب حباب سنگین را ندارد و منتظر مشخص شدن تکلیف دو بازار بالاسری خواهد بود.

صعود اندک طلا پس از افت‌های شدید
در حالی که روند افزایش ارزش دلار متوقف شده و در آستانه اولین مناظره انتخاباتی در آمریکا بین دونالد ترامپ و جو بایدن تجار در حاشیه بازار قرار گرفته‌اند قیمت طلا روز گذشته شاهد نوسان بود و هر اونس (ساعت 16 به وقت تهران) به 1868 دلار رسید. بانک‌های مرکزی سراسر جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، تدابیر محرک مالی گسترده‌ای را به اجرا گذاشته و نرخ‌های بهره را به نزدیک صفر کاهش داده‌اند.

این امر به طلا کمک کرده که در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل شود. با این حال قیمت طلا از رکورد بالایی که در آگوست داشت، حدود ۱۰ درصد ریزش داشته است. شاخص دلار در برابر رقیبانش 2/ 0 درصد کاهش یافت و از بالاترین رکورد دو ماه اخیر که هفته گذشته به آن صعود کرده بود، عقب نشست.

برچسب ها: سکه طلا ، سکه ، سرمایه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: