کد خبر: ۱۸۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - 16 September 2020
دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی از مختومه کردن پرونده‌های مالیاتی براساس تراکنش‌های بانکی خبر داد.

دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی از مختومه کردن پرونده‌های مالیاتی براساس تراکنش‌های بانکی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یکی از مهم‌ترین محورهای رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی که عدالت و شفافیت را به همراه دارد بررسی تراکنش‌های بانکی مؤدیان مالیاتی است.


در همین راستا محمد برزگری مدیر دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی در نامه‌ای به روسا و مدیران مالیاتی کشور از ارسال تراکنش‌های بانکی سال ۹۳ خبر داد تا در این راستا پرونده مالیاتی مؤدیان مختومه شود. در این نامه آمده است: «نظر به اینکه براساس مصوبه شماره ۴ جلسه مورخ ۱۷/ ۶/ ۹۹ کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی مقرر شده است: دفتر مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی، تراکنش‌های بانکی تکمیلی سال ۱۳۹۳ که تا روز جاری (۱۷/ ۶/ ۹۹) به دفتر مذکور واصل شده است را حداکثر تا تاریخ ۱۸/ ۶/ ۹۹ پالایش و به ادارات کل امور مالیاتی جهت رسیدگی ارسال نماید و مقتضی است ادارات کل امور مالیاتی ضمن رعایت مواعد قانونی در تهیه گزارش و صدور برگ تشخیص از مهلت سه ماهه موضوع ماده ۱۵۷ قانون مالیات‌های مستقیم برای ابلاغ و یک ماهه اعتراض نیز در دریافت اطلاعات تکمیلی از مؤدیان و بررسی دقیق و کارشناسی موضوع استفاده نموده تا پرونده‌های مذکور حتی‌المقدور در اجرای مقررات ماده ۲۳۸ قانون مالیات‌های مستقیم مختومه گردد.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: