کد خبر: ۱۸۴۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - 15 September 2020
تعداد کارمندان حقوق بگیر در انگلیس در ماه اوت ۶۹۵ هزار نفر نسبت به ماه مارس کاهش یافته است. این رقم در جولای برابر با ۶۵۹ هزار نفر بود. تعداد افرادی که تقاضای مزایای بیکاری کرده اند تا ۲.۷ میلیون نفر بالا رفته یعنی ۱۲۱ درصد بیشتر از ماه مارس.


به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، وضعیت بازار کار انگلیس علیرغم بازگشایی تدریجی اقتصاد، در ماه جولای بدتر شد. تعداد کل مشاغل از دست رفته در نتیجه همه گیری ویروس کرونا به حدود 700 هزار رسیده و فشار بر دولت برای تمدید برنامه‌های حمایتی افزایش یافته است.

اداره ملی آمار انگلیس اعلام کرد 102000 شغل در این کشور از دست رفته که اولین کاهش نرخ اشتغال از ماه آوریل است. آمار بیکاری ماهانه در انگلیس به 4.4 درصد رسیده که بالاترین رقم از 2018 است.

تعداد کارمندان حقوق بگیر در انگلیس در ماه اوت 695 هزار نفر نسبت به ماه مارس کاهش یافته است. این رقم در جولای برابر با 659 هزار نفر بود. تعداد افرادی که تقاضای مزایای بیکاری کرده اند تا 2.7 میلیون نفر بالا رفته یعنی 121 درصد بیشتر از ماه مارس.

به این ترتیب، دولت انگلیس در بحبوحه بدترین رکود اقتصادی طی قرن ها، با درخواست های فزاینده ای برای تمدید برنامه‌های حمایتی مانند سایر کشورهای اروپایی مواجه شده است. انگلیس با سه چالش بزرگ مواجه هست: افزایش بیکاری پس از پایان کمک های دولتی، اعمال محدودیت‌های جدید بر فعالیت‌های اقتصادی در نتیجه افزایش موارد ابتلا به کرونا و مسئله برگزیت.

بسیاری از اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند افزایش بی‌ثباتی بانک مرکزی انگلیس را مجبور می‌کند محرک‌های مالی را در ادامه سال جاری میلادی افزایش دهد.

ریشی سوناک، وزیر دارایی انگلیس، تأکید دارد برنامه های حمایتی باید پایان یابند تا اقتصاد فرصت تطبیق با واقعیت پس از بحران کرونا را داشته باشد.

شرکت‌های انگلیسی به مقامات در مورد تعدیل نیروهای آینده هشدار داده‌ اند. احتمالاً انگلیس طی بحران کرونا دو برابر بیشتر از بحران بزرگ مالی سال‌های 2008 و 2009 مشاغل خود را از دست می‌دهد.

شرکتهای بریتیش ایرویز، ویرجین آتلانتیک و فرودگاه لاندن سیتی از جمله شرکتهای بزرگی هستند که تعدیل نیروهای عظیمی را اعلام کرده اند.

برچسب ها: انگلیس ، شغل ، اشتغال ، کرونا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: