کد خبر: ۱۸۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - 15 September 2020
رئیس سازمان بورس طی سال های ۹۳ تا ۹۵ با بیان اینکه بورس حباب ندارد، گفت: فکر می‌کنم با در نظر گرفتن چشم‌اندازهای پیش رو، روند بازارسهام مثبت است.

رئیس سازمان بورس طی سال های ۹۳ تا ۹۵ با بیان اینکه بورس حباب ندارد، گفت: فکر می‌کنم با در نظر گرفتن چشم‌اندازهای پیش رو، روند بازارسهام مثبت است.

محمد فطانت، مدیرعامل بانک آینده و رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار، در گفتگویی که با روزنامه دنیای اقتصاد داشته توضیحاتی درباره افت شاخص بورس و آینده بازار سرمایه داده است.


وی درباره ارزش بازار سهام و وجود حباب در بورس گفت: در این روزها ارزش بازار سهام، بر مبنای ارزش دلاری آن، تقریبا مشابه ارزش جاری آن در سال نخست دولت آقای روحانی است؛ بنابراین به‌رغم ادعاهایی که با اتکا به فرض ارزش‌گذاری نادرست سهام یا تشکیل حباب قیمت در بورس مطرح می‌شود، به این نتیجه می‌رسیم که بازار با تحلیلی متفاوت به مسائل نگاه می‌کند.


رئیس سابق سازمان بورس و اوراق بهادار درباره روند بازار سرمایه پیش‌بینی کرد: فکر می‌کنم با در نظر گرفتن چشم‌اندازهای پیش رو، روند بازارسهام مثبت است. به اعتقاد من در حال حاضر فقط وجود برخی عدم قطعیت‌هاست که به نوسان بازارسهام منجر شده؛ البته اعمال یک شبه برخی سیاست‌ها نیز کاهش میزان اطمینان و اعتماد سرمایه‌گذاران را به دنبال داشته؛ چنان‌که وقتی به یکباره نسبت سرمایه‌گذاری در سهام برای صندوق‌های با درآمد ثابت، کاهش یافت و همزمان میزان اعتباردهی کارگزاری‌ها را محدود کردند، بازار دچار نوسان شد.
او درباره رفتار دولت را در قبال بازارسرمایه گفت: به نظر من دولت از این فرصت به اندازه کافی برای عرضه شرکت‌های جدید استفاده نکرد. به این معنی که؛ هم در حوزه پذیرش شرکت‌ها، هم در سیاست‌گذاری خوب عمل نشد. مثلا نحوه قیمت‌گذاری کالاها در بازارهایی مثل خودرو به‌گونه‌ای بود که سود را به جای تولید به جیب سوداگران ریخت و همین موضوع از دلایل کاهش اطمینان در بازارسهام، به‌ویژه کاهش اطمینان فعالان تازه وارد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: