کد خبر: ۱۸۴۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - 15 September 2020
آخرین وضعیت قیمت سهام بیمه ها ؛
نوزده شرکت بیمه ای حاضر در بازار سرمایه از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه بطور میانگین ۱۹۶ درصد قیمت سهام آنها رشد داشته است و بااصلاح قیمت دربازار سرمایه قیمت سهام این شرکت ها هم بطور میانگین ۴۱ درصد اصلاح شد.

 
به گزارش   بانکداری ایرانی ، نوزده شرکت بیمه ای حاضر در بازار سرمایه از ابتدای سال جاری (سال ۹۹)تا پایان تیرماه بطور میانگین ۱۹۶ درصد قیمت سهام آنها رشد داشته است و بااصلاح قیمت دربازار سرمایه قیمت سهام این شرکت ها هم بطور میانگین ۴۱ درصد اصلاح شد.

 بررسی قیمت سهام شرکت های بورسی و فرا بورسی صنعت بیمه  نشان می دهد این شرکت ها تا پایان تیر ماه هم گام با رشد بازار سرمایه بطور میانگین ۱۹۶ درصد قیمت سهام آنها رشد داشته است و همزمان با اصلاح قیمت در بازار سرمایه این شرکت ها هم وارد فاز اصلاح قیمت شده اند و قیمت سهام آنها بطور میانگین ۴۱ درصد کاهش داشته است .

 براساس این گزارش این نوزده شرکت بیمه ای بطور میانگین از ابتدای سال جاری تا ۲۳ شهریور ماه ۱۵۵ درصد قیمت سهام آنها افزایش داشته است در بین این شرکت ها بیمه پاسارگاد ، آسیا و سامان بیشترین رشد قیمت سهام داشته اند البته آخرین قیمت سهام بیمه پاسارگاد مربوط ۱۲شهریور ماه است .

و همچنین کمترین رشد قیمت سهام در این دوره زمانی را شرکت های بیمه زندگی خاورمیانه، بیمه ما و تجارت نو داشته اند. اما با توجه به اینکه در بازار سرمایه باید نگاه بلند مدت داشت به نظر می رسد روندکلی قیمت سهام شرکت های بیمه افزایشی است و سهام این شرکت ها بخصوص شرکت های در عملیات بیمه ای عملکرد مطلوبی دارند برای سرمایه گذران بازدهی مناسبی دارد.

 لازم به ذکر است شرکت های بورسی نسبت به شرکت های فرا بورسی از مزایای هم چون داشتن سرمایه بیشتر ، شفافیت بالاتر ، سابقه فعالیت بیشتر ، نداشتن زیان انباشته ،درصد سهام شناور بالاتر و ریسک کمتر بر برخوردارند.

از رشد میانگین ۱۹۶ درصدی قیمت سهام تا کاهش ۴۱ درصدی
 
علی سوری
برچسب ها: بیمه ، سهام ، بازار سرمایه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: