کد خبر: ۱۸۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - 13 September 2020
رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: دولت برای رشد و توسعه تجارت از مراکز بخش خصوصی حمایت و برای همکاری با آنها تفاهم‌نامه امضا می‌کند.

حمید زادبوم روز یکشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه سازمان توسعه تجارت با مرکز دائمی تجارت و سرمایه گذاری افزود: این سازمان بر اساس اهداف و وظایف خود که یکی از آنها ترویج تجارت است، وظایفی دارد و در برخی مواقع این وظایف باید به بخش خصوصی تفویض شود.


وی افزود: مرکز دائمی تجارت و سرمایه گذاری که مدتی از تاسیس آن می گذرد، مدیریت آن بر عهده بخش خصوصی است و کارهایی مانند ترویج تجارت و توسعه روابط تجاری با کشورهای جهان را انجام می‌دهد و این وظیفه دولت است که از چنین تشکیلاتی که در چارچوب تجارت گام بر می دارد، حمایت کند.


این مقام مسوول، ضمن تاکید بر اینکه سازمان توسعه تجارت به عنوان نماینده دولت از این مراکز حمایت و پشتیبانی می کند، خاطر نشان کرد: این مرکز کارهای متعددی از جمله حضور در بازارهای جهانی، فعالیت‌های بازاریابی برای کالاهای ایرانی و ایجاد نمایشگاه دائمی صادراتی در تهران را انجام می دهد.


رییس کل سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: این نمایشگاه دائمی شرایطی را برای تجار خارجی فراهم می کند تا وقتی به ایران سفر می‌کنند به جای مراجعه به چندین کارخانه و مرکز فروش، به این مرکز به عنوان نمایشگاهی دائمی مراجعه و محصولات را ببینند و بر اساس نیازهای خود با کارخانه ها و صادرکنندگان ارتباط برقرار کنند.


وی افزود: این مرکز به تجار و بازرگانانی کمک حقوقی و کارشناسی هم ارائه می کند و بازرگانان می توانند در زمینه بازارهای هدف راهنمایی مورد نیاز خود را دریافت کنند.


زادبوم با بیان اینکه سازمان توسعه تجارت و معاونت ریاست جمهوری از چنین اهدافی از سوی بخش خصوصی برای رشد تجارت پشتیبانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: تاسیس و افزایش چنین مراکزی نشان‌دهنده بلوغ بیشتر بخش خصوصی در بخش تجارت خارجی ایران است و ما با این مرکز تفاهمنامه امضا کردیم تا به یکدیگر در این زمینه کمک کنیم.


به گفته زادبوم، مرکز دائمی تجارت و سرمایه گذاری می تواند به عنوان مشاور، همکار و همراه در کنار سازمان توسعه تجارت قرار بگیرد و از سوی دیگر در بخش های مختلف برای انجام بهتر وظایف به این مرکز کمک می رساند تا در هر جایی که بتوانیم به این مرکز کمک خواهیم کرد تا تجارت خارجی قوت بگیرد.


وی تصریح کرد: اکنون در این شرایط تجار ایرانی با شرایط تجارت و حضور در بازار بین الملل بیشتر آشنا خواهند شد و در نتیجه چنین مراکز و تفاهم نامه هایی میان بخش خصوصی و دولت به تجارت و توسعه آن کمک می کند.

منبع: ایرنا
برچسب ها: تجارت ، بخش خصوصی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: