کد خبر: ۱۸۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - 13 September 2020
بیمه نامه "توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی" برای حمایت ازکسب و کار‌های خسارت دیده ناشی از کرونا طراحی شده است این بیمه نامه می تواند واکسن بیمه‌ای برای بخش اشتغال و کسب و کار ناشی از ویروس کرونا باشد.

به گزارش   بانکداری ایرانی ، صنعت بیمه به عنوان یک بخش مهم از نهاد های مالی ، در اقتصاد جایگاه ویژه های دارد که از دو طریق فضای کسب کار، متاثر از این صنعت است بخش نخست سرمایه گذاری بلند مدت در بخش های اقتصادی و دوم کنترل ریسک و حمایت از بخش های مختلف اقتصادی در زمان وقوع خسارت و زیان است.

 بر همین اساس نوع آوری و شناسایی ریسک های جدید در حوزه کسب کار های مختلف و طراحی بیمه نامه جدید جز لاینفک این صنعت است ، با شیوع کرونا در جهان و به دنبال آن در ایران برخی صاحبان مشاغل به علت شیوع این بیماری اشتغال خود را از دست داده اند و یا کارشان تعطیل شده است حمایت از کسب وکار‌های آسیب دیده از کرونا موضوع مهمی است که طرحی یک بیمه نامه به عنوان "بیمه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی" می تواند راهکاری برای مواجهه با این موضوع باشد .


بیمه نامه "توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی" توسط شرکت بیمه تعاون با همکاری بیمه مرکزی برای حمایت ازکسب و کار‌های خسارت دیده ناشی از کرونا طراحی شده است که این طرح می تواند واکسن بیمه‌ای برای بخش اشتغال و کسب و کار ناشی از ویروس کرونا باشد.


لازم به ذکر است این بیمه نامه به صورت جنرال طراحی شده است و تمامی اپیدمی و پاندمی ها را شامل می شود ولی در حال حاضر کارکرد اصلی آن برای کرونا است.


در این بیمه نامه، جبران خسارت های مالی ناشی از تعطیلی و عدم فعالیت موقت و یا دائم بیمه گذار طی مدت معین صورت می گیرد و شرکت بیمه، سرمایه مندرج در بیمه نامه را تا سقف تعیین شده در جدول بیمه نامه ناشی از توقف کسب وکار و وقفه در تولید به دلیل وقوع اپیدمی یا پاندمی را مطابق شرایط توافق شده تقبل خواهد نمود.


براین اساس بیمه نامه کسب و کار‌هایی که در زمان بیماری‌های اپیدمی با اعلام دولت و با نهاد‌های زیر مجموعه دولت، دچار تعطیلی و توقف فعالیت می‌شوند مورد حمایت بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی قرار می‌گیرند. مدت پرداخت خسارت به کسب و کار آسیب دیده از بیماری‌های اپیدمی، ۶۰ روز است. حق بیمه، حداقل سالی ۲۱۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ میلیون تومان است.


بیمه تعاون در زمان وارد شدن خسارت به علت بیماری همه گیر به بیمه گذاری که کسب و کار دارد، روزانه حداقل ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۲ میلیون تومان در روز پرداخت خواهد کرد. فروش این بیمه نامه به مدت یکسال به صورت انحصاری در اختیار بیمه تعاون قرار گرفته است .

معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: