کد خبر: ۱۸۴۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - 13 September 2020
بیشترین رشد قیمت در گروه بانک ها در سال جاری بانک دی با افزایش ۷۱۳ درصدی داشته است ،بانک ایران زمین در جایگاه دوم قرار دارد با رشد ۶۱۶ درصدی و بانک گردشگری با رشد ۳۷۸ درصدی در جایگاه سوم قرار دارد.

به گزارش   بانکداری ایرانی ، بررسی سهام ۱۸ بانک بورسی نشان می دهد قیمت سهام آنها به طور کلی از ابتدای سال جاری تا کنون نزدیک به ۲۳۸ درصد رشد داشته است .

بر اساس اطلاعات موجود در سایت سازمان بورس و اوراق بهادر کشور قیمت سهام ۱۸ بانک بورسی از ابتدای سال ۹۹ تا پایان تیر ماه 99 به طور میانگین ۲۵۸/۷۲ درصد رشد داشته اند و ابتدای مرداد ماه سال جاری تا ۲۰ شهریور ماه به طور میانگین ۲۱.۱۴ درصد از ارزش قیمت سهام آنها کاهش یافته است و به اصطلاح ، اصلاح قیمتی صورت گرفته است .

با توجه به اینکه در سال گذشته و سال جاری بازار سرمایه شاهد رشد پی در پی قیمت سهام شرکت ها بوده است وگروه بانک ها و موسسات مالی یکی ار گروه های مورد توجه سرمایه گذاران این بازار است و همچنین یکی گروه های تاثیر گذار بر روند کلی بازار است، هم گام بار روند کلی بازار سرمایه سهام بانک ها بطور کلی رشد کرده است و از زمانی که بازار سرمایه وارد فاز اصلاح شده قیمت سهام این گروه هم بطور کلی وارد فاز اصلاح قیمت شده است.

بیشترین رشد قیمت در این گروه را در سال جاری بانک دی با افزایش ۷۱۳ درصدی داشته است و نکته جالب توجه ادامه رشد قیمت سهام این بانک در روزهای منفی بازار است. بانک ایران زمین در جایگاه دوم قرار دارد با رشد ۶۱۶ درصدی و قیمت سهام این بانک هم در روزهای منفی بازار همچنان در حال افزایش است .بانک گردشگری با رشد ۳۷۸ درصدی در جایگاه سوم از نظر رشد قیمت قرار دارد.

براساس این گزارش سه بانک رسالت با رشد یک درصد ، بانک اقتصاد نوین با رشد ۱۳ درصد و خاور میانه بار رشد ۴۰ درصد کمترین میزان افزایش قیمت در گروه بانک ها و موسسات مالی داشته اند .

رشد ۲۵۹ درصدی در چهار ماه / اصلاح ۲۱ درصدی در۵۰ روز
قیمت سهام برخی بانک ها مربوط 18 شهریور و برخی 19 شهریورماه می باشد .
 

 

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: