کد خبر: ۱۸۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - 10 September 2020
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرد کاهش پیش بینی شده در تولید ناخالص داخلی جهان که نرخ رشد اقتصادی را اندازه گیری می کند، برابر با ۱۵.۳ تریلیون دلار خسارت به اقتصاد آمریکاست.

 
 به گزارش  تسنیم به نقل از سی ان بی سی، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هشدار داده متوقف شدن آموزش دانش آموزان به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا باعث می شود رشد اقتصاد جهان 1.5 درصد در ادامه قرن حاضر کاهش یابد.

این سازمان اقتصادی چند ملیتی اعلام کرد کاهش پیش بینی شده در تولید ناخالص داخلی جهان که نرخ رشد اقتصادی را اندازه گیری می کند، برابر با 15.3 تریلیون دلار خسارت به اقتصاد آمریکاست.

در گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که در روز سه شنبه منتشر شد، تاثیر از دست رفتن یک سوم سال تحصیلی برای دانش آموزان بر اقتصاد جهان در بلند مدت تخمین زده می شود.

طبق این گزارش، از دست رفتن زمان کلاس درس باعث کاهش مهارتها می شود که تاثیری منفی بر بهره وری خواهد داشت. بنابراین، کل هزینه از دست رفتن آموزش برابر با 69 درصد تولید ناخالص داخلی در یک کشور معمولی است.

این سازمان اعلام کرد در صورتی که روند بازگشت مدارس به سطح عملکرد قبلی با کندی پیش برود، خسارت وارد شده به اقتصاد جهان بسیار بیشتر از این رقم خواهد بود.

اکثر بچه های دنیا چندین ماه است در کلاس درس حاضر نمی شوند و آموزش مجازی دارند. بسیاری نگرانند دوره تحصیل در خانه کمبودهای آموزشی را تشدید کند، این اتفاق همین حالا هم به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا افتاده است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرد در حالیکه مقامات آموزشی تلاش خود را بر حفظ آموزش در این دوره متمرکز کرده اند، دانش آموزان باید بر منابع خودشان برای مطالعه از راه دور تکیه کنند. در این بین معلمان مجبورند شیوه های تدریس خود را به گونه ای پیش ببرند که احتمالا برای آن آموزش ندیده اند.

این سازمان اقتصادی اعلام کرد دانش آموزان باید بدانند در صورت نبود بحران کرونا هم افزایش زمان یادگیری فراتر از سطح مدرسه از جهات زیادی به نفع آنها خواهد بود و باید بتوانند با استفاده از شیوه های مختلف یادگیری از راه دور، دانش خود را افزایش دهند.

برچسب ها: کرونا ، امریکا ، اقتصاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: