کد خبر: ۱۸۴۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - 10 September 2020
معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در آیین یادبود کارکنان جانباخته بانک ملی ایران بر اثر کرونا و نیز پاسداشت نود و دومین سالروز تاسیس این بانک گفت: این بانک در 92 سال فعالیت درخشان خود، خدمات بی بدیلی را در راستای رشد و توسعه کشور ارایه داده و در هر زمینه ای در کشور الگو است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در آیین یادبود کارکنان جانباخته بانک ملی ایران بر اثر کرونا و نیز پاسداشت نود و دومین سالروز تاسیس این بانک گفت: این بانک در 92 سال فعالیت درخشان خود، خدمات بی بدیلی را در راستای رشد و توسعه کشور ارایه داده و در هر زمینه ای در کشور الگو است.

به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر عباس معمارنژاد در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همکاران جان باخته در اثر کرونا و تجلیل از خانواده های آنها که به صورت ویدئو کنفرانس از استان های مختلف حضور داشتند، با بیان اینکه 14 هزار نفر از کارکنان نظام بانکی کشور به کرونا مبتلا شده اند، گفت: اگر نسبت کل افراد مبتلا به کرونا در کشور را در نظر بگیریم، حدود 6 درصد کارکنان بانکی درگیر این بیماری شده اند و این آمار نشان می دهد کارکنان بانک ها چه میزان در معرض خطر هستند.

وی با تجلیل از 92 سال خدمت ارزنده بانک ملی ایران به کشور افزود: پیش از تاسیس بانک مرکزی در سال 1338، این بانک هم وظایف بانک مرکزی را عهده دار بود و هم خدمات بانکی را ارایه می کرد بنابراین خدمات ارزنده بانک ملی ایران در کشور بر کسی پوشیده نیست.

معمارنژاد با بیان اینکه نمی توان کسب و کاری را در کشور پیدا کرد که برای توسعه آن از خدمات بانک به ویژه بانک ملی ایران استفاده نشده باشد، ادامه داد: خدمات این بانک در ارایه تسهیلات ایجادی، توسعه ای، سرمایه در گردش و... بی بدیل است. ضمن اینکه یک سری خدمات نیز به واسطه ملی بودن این بانک بر روی دوش آن گذاشته شده که خوشبختانه تاکنون به خوبی از عهده آن برآمده است.

بانک ملی ایران نقش رهبری دارد

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: همانطور که بانک ملی ایران در تاسیس نخستین بانک کشور پیشرو بوده انتظار داریم در سایر زمینه ها نیز همانند بانکداری دیجیتال، استراتژی فراگیری مالی، اجرای حاکمیت شرکتی و... پیشگام باشد.

وی با بیان اینکه اکنون در حال تدوین استراتژی فراگیری مالی در کشور هستیم، تاکید کرد: فراگیری مالی به معنای ارایه خدمات بانکی در اقصی نقاط به همه مردم هستیم که باید به سمت خدمات دیجیتالی پیش رویم و بانک ملی ایران باید در این زمینه نیز نقش رهبری داشته باشد.

تحول بی نظیر بانک ملی ایران در دور سوم ارزیابی های حوزه بانکداری دیجیتال

این مقام مسئول در وزارت امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: دور سوم ارزیابی ها در حوزه بانکداری دیجیتال را آغاز کرده ایم که باید بگویم از پیشرفت بانک ملی ایران در حوزه بانکداری دیجیتال و تدوین نقشه راه شگفت زده هستیم. تجربه فروش دارا یکم نیز نشان داد که ظرفیت استفاده از خدمات دیجیتالی برای ارایه خدمات بانکی در کشور وجود دارد و این فضا باید توسعه یابد.

معمارنژاد با تاکید بر اینکه علی رغم همه مسئولیت های این بانک در حوزه مسئولیت های اجتماعی باید نگاه اقتصادی نیز به عنوان یک بنگاه در این بانک وجود داشته باشد، گفت: بانک ملی ایران نمی تواند نگاه اقتصادی داشته باشد اما ملاحظات اجتماعی و منطقه ای را در نظر نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید از تجارب موفق اجرای حاکمیت شرکتی در سایر کشورها بهره ببریم، تصریح کرد: باید کمیته های 4 گانه حاکمیت شرکتی راه اندازی شوند و انشااله در نود و سومین سالگرد تاسیس بانک ملی ایران، این بانک در این بخش نیز راهبر و پیشگام باشد تا بتوانیم تجارب آن را به سایر بانک ها نیز تعمیم دهیم.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی درباره املاک مازاد و تملیکی بانک ها نیز با تاکید بر اینکه این املاک سرمایه های کشور هستند، اظهار کرد: هیچ بانکی به دنبال تملیک یک بنگاه فعال نیست و اکثر واحدهای تملیک شده، از قبل تعطیل بوده اند.

همیشه در کنار خانواده همکاران جانباخته هستیم

مدیرعامل بانک ملی ایران نیز در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس برای کارکنان بانک و نیز جمعی از خانواده کارکنان جانباخته در اثر این بیماری در سراسر کشور قابل مشاهده بود گفت: متاسفیم که تعدادی از همکاران خدوم و زحمتکش خود را از دست دادیم، اما خانواده هایشان را هرگز تنها نخواهیم گذاشت.

دکتر محمد رضا حسین زاده با بیان این که بانک ملی ایران همزمان با اعلام عمومی ورود کرونا به کشور ستاد مقابله با این بیماری را تشکیل داد، گفت: همان زمان پروتکل های ویژه ای برای کارکنان بانک تهیه و ابلاغ شد و نیز اقلام بهداشتی به صورت ضربتی در اختیار آنها قرار گرفت.

وی با اشاره به این که بانک ها در حوادث غیرمترقبه همواره پای کار بوده اند، گفت: با این که کارکنان نظام بانکی و به ویژه بانک ملی ایران از این بیماری آسیب جدی دیدند، اما نه تنها کار را تعطیل نکردند، بلکه به حمایت جدی از تولید کنندگان محصولات بهداشتی نیز پرداختند.

حسین زاده همچنین به خدمات بیمارستان بانک ملی ایران در این دوره اشاره کرد و با بیان این که دو بخش این بیمارستان با 55 تخت و یک واحد آی سی یو به کرونا اختصاص یافته است، ادامه داد: تا کنون 500 هزار تماس مشاوره ای در این بیمارستان ویژه کرونا پاسخ داده شده و یک هزار و 250 نفر بیمار کرونایی در آن بستری شده اند.

مدیرعامل بانک ملی ایران خدمات بانکداری غیرحضوری این بانک از طریق اپلیکیشن ها و نرم افزارهایی چون بام، بله، نشان پرداخت و نشان اعتباری را از عوامل مهم کمک به قطع زنجیره انتقال کرونا دانست و گفت: کمک های وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز باعث شد اجازه ارائه خدماتی مانند امضای دیجیتال، برات دیجیتال، سفته الکترونیکی و پرداخت تسهیلات غیرحضوری عملیاتی شود.

وی با تاکید مجدد بر این که خانواده کارکنان جانباخته بر اثر کرونا همواره مورد حمایت بانک خواهند بود، از خدای متعال برای آنها صبر و برای جانباختگان اجر الهی را خواستار شد.

مدیرعامل بانک ملی ایران همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس این بانک گفت: اکنون بیشترین حجم عملیات بانکی کشور در این بانک صورت می گیرد و بسیاری از خدمات زیربنایی مانند جاده ها، راه ها، بیمارستان ها، مدارس، پالایشگاه ها و ... کشور با حمایت مالی بانک ملی ایران تاسیس شده اند

خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: