کد خبر: ۱۸۴۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - 09 September 2020
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از حمایت‌ سهام شرکت‌های زیرمجموعه تا پایان اصلاح مقطعی بازار خبر داد و به سهامداران توصیه کرد از رفتار هیجانی پرهیز کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از حمایت‌ سهام شرکت‌های زیرمجموعه تا پایان اصلاح مقطعی بازار خبر داد و به سهامداران توصیه کرد از رفتار هیجانی پرهیز کنند.

 اکبر افتخاری با اشاره به رشد بی‌سابقه بازار سرمایه در طول ماه‌های گذشته که به عوامل متعددی مرتبط می‌شد، گفت: در هفته‌های اخیر بازار وارد فاز اصلاح شد که این اصلاح قابل پیش‌بینی بود.

وی افزود: با شروع روند اصلاح بازار علی‌رغم ثبات و بعضاً بهبود متغیرهای محرک بازار و عدم جذابیت بازارهای رقیب، دامنه اصلاح بازار سرمایه شدت بیشتری گرفت و فشار فروش به کلیه بازار گسترش پیدا کرد. در این میان، شرکت‌هایی که از حمایت سهامداران عمده برخوردار بودند به نسبت وضعیت کاهشی کمتری را تجربه کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: صندوق بازنشستگی کشوری نیز در حمایت از سهام شرکت‌های صندوق از قبیل پتروشیمی جم، بیمه ملت، پروپیلن جم و سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) اقدامات موثری انجام داده و در مورد سایر شرکت‌ها نیز این حمایت در حال انجام است. سهام‌ تحت مدیریت این صندوق از طریق صندوق بازارگردانی FUND of FUND ارزش‌آفرین، روزانه رصد و معالات آن روان‌سازی می‌شود.

افتخاری ادامه داد: با تلاش صندوق بازارگردانی صندوق بازنشستگی کشوری در این مدت سعی شد ضمن حمایت از سهامداران شرکت‌های فوق در حد توان اجازه ایجاد صفوف فروش ایجاد شود به طوری که امکان نقدشوندگی برای سهامداران وجود داشته باشد. علاوه بر این برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های پرتفوگردان تحت مدیریت نیز اقدام به خرید سهام‌های با ظرفیت بالا کردیم و از این طریق نیز به نقدشوندگی بازار کمک کرده‌ایم.

وی به سهامداران توصیه کرد از رفتار هیجانی پرهیز کنند چراکه این شرایط گذرا خواهد بود. به سهامدارانی که تجربه کمتری از حضور در بازار سرمایه دارند نیز توصیه می‌شود با مشورت متخصصان سرمایه‌گذاری درخصوص مدیریت دارایی‌ سعی کنند با نگاه بلندمدت به حفظ سهام‌ ارزشمند و بنیادی اقدام کنند. حمایت صندوق بازنشستگی کشوری از مجموعه سهام صندوق کوتاه‌مدت نخواهد بود و سعی می‌شود سهام شرکت‌های فوق را تا پایان اصلاح مقطعی بازار از رفتارهای هیجانی به دور نگه دارد.

خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: