کد خبر: ۱۸۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - 08 September 2020
مدیرعامل و معاون شرکت فرابوم با ارائه توضیح در خصوص عملکرد یک ساله از همکاری با شرکت سپرده گذاری مرکزی در انجام احراز هویت و واریز سود شرکت ها خبر دادند.

 مدیرعامل و معاون شرکت فرابوم با ارائه توضیح در خصوص عملکرد یک ساله از همکاری با شرکت سپرده گذاری مرکزی در انجام احراز هویت و واریز سود شرکت ها خبر دادند.

 نخستین نشست شرکت فرابوم (کسب و کار نوآوری باز) با گذشت یک سال و دو ماه از تاسیس، شب گذشته در ساختمان فرابوم با حضور اعضای هیات مدیره، مدیران بانکی و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

ارائه سرویس به بانک ها، بازار سرمایه و شهرداری
صادق فرامرزی مدیرعامل فرابوم با اشاره به اقدامات این شرکت در راستای بانکداری باز، گفت: از ابتدای تشکیل فرابوم چشم‌انداز روشنی را برای پیشبرد اهداف تعریف کردیم که تبدیل شدن به تنها هاب اقتصاد دیجیتال بود. بنابراین ماموریت را از بانکداری باز به نوآوری باز ارتقاء دادیم و در همین راستا علاوه بر بانک‌ها، سرویس‌دهندگان دیگری نظیر بورس و شهرداری را نیز به مجموعه سرویس‌دهندگان افزودیم.

وی ادامه داد: همچنین از اتفاقات مثبت دیگر اضافه شدن دو بانک تجارت و بانک صنعت و معدن به مجموع سهامداران این شرکت بود که هرکدام با 15 درصد سهام به مجموعه سهامداران این شرکت پیوستند. در آخرین ارزش‌گذاری صورت گرفته بیش از 150 میلیارد تومان ارزش سهام فرابوم برآورد شده که البته به مراتب بالاتر است و حضور اینگونه شرکت‌ها در عصر اقتصاد دیجیتال بسیار واجب و تاثیرگذار است.

فرابوم واسط میان بانک‌ها و استارت‌آپ‌ها
علی حکیم جوادی مدیرعامل شرکت بهسازان فردا به عنوان بازوی فناوری اطلاعات بانک ملت در این برنامه گفت: هسته اولیه فرابوم با حضور بانک ملت، بانک ملی و مجموعه توسن با هدف تحقق بانکداری باز شکل گرفت. سرویس‌های پلتفرمی امروزه نقش ویژه‌ای در بانکداری باز ایفا می‌کنند و رقابت به جای تمرکز بر پلتفرم‌ها بر روی سرویس‌های پلتفرمی است. فرابوم باتوجه به بستری که ایجاد کرده، آمادگی پیاده‌سازی اینگونه سرویس‌های پلتفرمی را دارد. فرابوم به عنوان واسط میان بانک‌ها و استارت‌آپ‌ها بسیاری از موانع سرمایه‌گذاری را از میان برداشته و توانسته موانع سرمایه‌گذاری را تسهیل کند.
باتوجه به حجم روزانه تراکنش‌ها توسعه شرکت فرابوم پیش‌بینی می‌شود.

خلق درآمد 70 میلیاردی برای سرویس‌ دهندگان
کاوه رعدی معاون کسب‌وکار شرکت فرابوم هم گفت: بانک‌های جدیدی به مجموعه خانواده بانکی شرکت فرابوم اضافه شدند که می‌توان به بانک‌های کشاورزی، مسکن، پارسیان، خاورمیانه و دو بانک دیگر تا پایان سال اشاره کرد. همچنین فرابوم در یک سال اخیر توانست درآمدی بالغ بر 70 میلیارد تومان برای سرویس‌ دهندگان این شرکت فراهم کند و از این طریق به خلق ارزش منجر شود.

همکاری با سپرده گذاری مرکزی
وی یکی از حوزه‌های ورود فرابوم را بازار سرمایه خواند و افزود: در بهار سال جاری توانستیم با ورود به حوزه بازار سرمایه با شرکت سپرده گذاری مرکزی وارد مذاکره شویم و بحث احراز هویت (KYC) و واریز سود شرکت ها را با جدیت دنبال کنیم و با برنامه‌ریزی دقیق در این مدت به موفقیت بسیار خوبی دست یابیم. مجموع سرویس‌گیرندگان فرابوم تا امروز بیش از 2100 سرویس‌گیرنده را در بر می گیرد. با داشتن بیش از 100 همکار تجاری هرچه بیشتر به ارائه خدمات مشتریان می‌پردازیم .

رشد 330 درصدی تراکنش ها
رعدی ادامه داد: طی یک سال از فعالیت شرکت به بیش از 910 میلیون تراکنش رسیدیم و اکنون پس از دو ماه 1.2 میلیارد تراکنش را رد کردیم. طی مدت 6 ماهه منتهی به پایان سال 98، تمامی تراکنش ها در هر ماه بیش از 100 میلیون بوده و نسبت به مدت مشابه قبل حکایت از رشد 330 درصدی دارد. در ابتدال سال گذشته 99.4 درصد تراکنش ها مربوط به کارت به کارت بود اما تاکنون این سهم به حدود 64 درصد رسیده و انتظار می رود تا پایان سال به کمتر از 50 درصد برسد.

ولی اله فاطمی پایه‌گذار مجموعه توسن و یکی از پایه‌گذاران شرکت فرابوم هم با بیان اینکه فرابوم به عنوان یک مجموعه پیشران مسئولیت اجرای Open Banking را دارد گفت: محور تمرکز شرکت در این یک سال از بحث Open API به Open Process به عنوان نیاز امروز بانکداری نوین تغییر کرده است. اعتماد سازی و فرهنگ‌ سازی در زمینه بانکداری باز لازمه ارتقاء خدمات به مشتریان بانکی است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: