کد خبر: ۱۸۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - 07 September 2020
در این بین برخی از بانک‌ها تلاش کردند با ارائه تسهیلات جدید و یا بروزرسانی تسهیلات قدیمی خود تا حدی برای جبران آسیب‌ها وارد میدان شوند.

به گزارش بانکدای ایرانی ،     ماه‌هاست که به دلیل شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های وارده از سوی آن به اقتصاد کشور، بسیاری از کسب‌وکا‌ر‌ها در خطر تعطیلی قرار گرفته‌اند و مردم نیز برای خریدن مسکن‌‌، خودرو‌، کالا‌های اساسی‌، ودیعه مسکن و… دچارمشکل و کمبود نقدینگی شده‌اند.

در این بین برخی از بانک‌ها تلاش کردند با ارائه تسهیلات جدید و یا بروزرسانی تسهیلات قدیمی خود تا حدی برای جبران آسیب‌ها وارد میدان شوند.

در این گزارش سعی شده تا تسهیلات ارائه شده توسط  بانک سپه  مورد بررسی قرار گیرد.

بانک سپه ۴ نوع تسهیلات با توجه به نیاز متقاضیان ارائه می‌کند. این تسهیلات شامل طرح باران ۲، طرح بهین کارت، طرح سرافرازان و طرح قلب سپید سپه (ویژه پرستاران) هستند.

طرح بهین کارت
بهین کارت سپه، جهت خرید کالا، خدمات و همچنین استفاده از اعتبار تخصیص یافته به کارت‌های مذکور صرفاً می‌توان به فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک سپه مراجعه کرد. سقف اعتبار این کارت ۵۰ میلیون تومان است و با نرخ ۱۸ درصد است. مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماه است. فاقد آبنومان است برخلاف کارت‌های اعتباری و مدت اعتبار آن یک سال است. برای خرید فرش و موکت، لوازم‌خانگی، صوتی و تصویری، مبلمان، سرمایشی و گرمایشی از این کارت‌ها صرفاً بر روی دستگاه‌های کارت‌خوان ویژه این طرح که قبلاً توسط بانک سپه در فروشگاه‌های نمایندگی‌های تولیدکنندگان و عرضه کنندگان طرف قرارداد با بانک نصب‌شده‌اند، قابل استفاده هستند.

طرح سرافرازان
بانک سپه به منظور قدردانی از خدمات بازنشستگان و مستمری بگیران نیروهای مسلح به عنوان مشتریان وفادار، اقدام به ارائه طرح سرافرازان کرده است. مشمولین این طرح صرفاً بازنشستگان و مستمری بگیران نیروهای مسلح ساکن در شهرستان‌ها هستند که حقوق خود را از بانک سپه دریافت می‌کردند. در این طرح براساس میانگین حساب حقوقی افراد تا ۲ برابر میانگین دوماهه حساب کوتاه مدت و تا ۳ برابر میانگین دوماهه حساب قرض‌الحسنه تا سقف ۱۰ میلیون تومان تسهیلات کارت اعتباری با مدت بازپرداخت ۳۶ ماهه وفق ضوابط جاری پرداخت می‌شود. نرخ تسهیلات ۱۸ درصد با ضمانت یک نفر بازنشسته نیروهای مسلح با رعایت سایر مقررات است. از شرایط لازم برای بهره‌مندی از این طرح این است که مشتری قبلاً از تسهیلات کارت اعتباری مرابحه بانک سپه استفاده نکرده باشد. شایان ذکر است پرداخت تسهیلات برای متقاضیانی که از تسهیلات کارت اعتباری سایر بانک‌ها استفاده کرده باشند و مجموع تسهیلات دریافتی آن‌ها در قالب کارت اعتباری از ۵۰ میلیون تومان بیشتر نشده باشد امکان‌پذیر است.

طرح باران ۲
در این طرح تمامی متقاضیان (مشتریان حقیقی و حقوقی) باید یک فقره سپرده قرض‌الحسنه جاری کارت (بدون دسته چک – متمرکز) و با حداقل موجودی ۱ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و حداقل موجودی ۵۰ میلیون تومان برای اشخاص حقوقی افتتاح ‌کنند. این حساب تا سقف ۳۰ میلیون تومان مشمول اولویت دریافت تسهیلات هست. مشتریان در صورت تمایل می‌توانند تا هر سقفی نسبت به افتتاح حساب اقدام کنند و مدت ماندگاری سپرده‌گذاری ملاک برخورداری از اولویت دریافت تسهیلات در قالب کارت اعتباری مرابحه خواهد بود. انتقال امتیاز اولویت دریافت تسهیلات طرح برای اشخاص حقیقی دارنده حساب طرح حاضر صرفاً به یکی از بستگان (پدر، مادر، همسر، فرزند، خواهر و برادر) دارنده حساب امکان‌پذیر است. در جدول زیر اطلاعاتی درباره این طرح بیان‌شده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: