کد خبر: ۱۸۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - 04 September 2020
سطح اشتغال در آمریکا هنوز هم ۱۱.۵ میلیون نفر کمتر از قبل از بحران کروناست. رشد اشتغالی که اخیراً ایجاد شده مربوط به کارگرانی است که به مرخصی فرستاده شده یا موقتا از کار بیکار شده بودند.

 
به گزارش  تسنیم به نقل از رویترز، رشد اشتغال در آمریکا با توقف کمک های مالی دولت کند شد که بهبود اقتصاد این کشور از رکود ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا را تهدید می‌کند.

گزارش وزارت کار آمریکا در شرایطی امروز منتشر می‌شود که شرکت های این کشور از حمل و نقل گرفته تا شرکت های صنعتی و تولیدی، تعداد زیادی از کارکنان خود را اخراج کرده یا به مرخصی اجباری فرستاده اند. این آمار بر کاخ سفید و کنگره آمریکا برای آغاز مذاکرات درمورد یک بسته کمک مالی دیگر فشار می آورد و یک دست آویز سیاسی برای دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان دو ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.

برنامه های کمک به کسب و کارها برای پرداخت حقوق کارمندان یا متوقف شده یا رو به پایان هستند. پرداخت 600 دلار به صورت هفتگی به کسانی که شغل خود را از دست داده بودند، در ماه جولای پایان یافت.

تحقیقات رویترز از اقتصاددانان نشان می دهد تعداد مشاغل در بخش غیر کشاورزی 1.4 میلیون در ماه قبل افزایش داشته است. اشتغال در ماه جولای 1.763 میلیون نفر و در ژوئن 4.791 میلیون افزایش یافته بود.

دونالد ترامپ که در نظرسنجی ها از رقیب خود، جو ‌بایدن، عقب افتاده احتمالاً از بهبودی شرایط اشتغال به عنوان نشانه‌ای از بهبود اقتصادی استفاده خواهد کرد. اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی بزرگ‌ترین شوک را طی 73 سال گذشته تجربه کرد.

سطح اشتغال در آمریکا هنوز هم 11.5 میلیون کمتر از قبل از بحران کروناست. رشد اشتغالی که اخیراً ایجاد شده مربوط به کارگرانی است که به مرخصی فرستاده شده یا موقتا از کار بیکار شده بودند.

 

شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز در روز چهارشنبه اعلام کرد آماده می شود 16370 نفر را در اول اکتبر به مرخصی اجباری بفرستد. امریکن ایرلاینز هم اعلام کرد نیروی کار آن 40 هزار نفر کاهش خواهد یافت. شرکت فورد موتور 1400 نفر را تا پایان سال جاری میلادی اخراج می کند.

پیش بینی می شود نرخ بیکاری در آمریکا در ماه اوت تا 9.8 درصد کاهش یافته باشد. این رقم در ماه جولای برابر با 10.2 درصد بود. حدود 29.2 میلیون نفر در آمریکا در اواسط ماه اوت مزایای بیکاری دریافت کرده اند.

کند شدن رشد اشتغال در آمریکا تاثیر چندانی بر تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه سوم نخواهد داشت. اقتصاددان‌ها تخمین می‌زنند تولید ناخالص داخلی آمریکا در این دوره 30 درصد رشد داشته باشد.

خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: