کد خبر: ۱۸۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - 28 August 2020
درحالی باید ۲ ردیف آخر هواپیما در پروازهای داخلی خالی باشد که ایرلاین‌ها به این مسئله توجهی ندارند. شرکت فرودگاهها نیز می‌گوید نیاز تب‌سنجی در فرودگاه‌ها ملغی شده است.

 
 به گزارش  تسنیم، به نظر می‌رسد شرکت‌های هواپیمایی داخلی که در چندماه ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور متحمل زیان قابل توجهی شده‌اند برای جبران با وجود تاکید وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری از حداکثر ظرفیت هواپیماهای خود برای جابجایی مسافران استفاده می‌کنند.

اوایل اردیبهشت ماه امسال محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بهره برداری از 56 دستگاه ناوگان ریلی با تاکید بر الزام رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در انواع شقوق حمل‌ونقل گفته بود: شرکت‌های هواپیمایی ملزم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در داخل هواپیماها هستند و تمام پروازها باید با 60 درصد ظرفیت هواپیماها انجام شود. هر ایرلاینی که این پروتکل‌ را رعایت نکند متخلف است و سازمان هواپیمایی باید با این شرکت برخورد داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه موضوع فاصله‌گذاری هوشمند در تمام شبکه‌های ریلی، هوایی و جاده‌ای لازم‌الاجرا است و جزئیات این پروتکل‌های بهداشتی به تمام شرکت‌ها ابلاغ شده است، درباره مشکلاتی که در کنسلی پروازها ایجاد شده نیز گفت: اکثر هزینه کنسلی پروازها به مردم پرداخت شده است.

چند ساعت پس از اظهارات صریح وزیر راه و شهرسازی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا،‌ مدیر سابق روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در این باره گفته بود: فردا صبح (11 اردیبهشت) الزام استفاده از فقط 60 درصد پروازها به شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ می‌شود.

به گزارش تسنیم، این در حالی بود که به گواه مسافران در هیچکدام از پروازهای داخلی دستور وزیر راه درباره استفاده از 60 درصد ظرفیت هواپیما اجرا نشد. با وجود پیگیری‌های صورت گرفته در این رابطه اما در نهایت استفاده 60 درصدی از ظرفیت هواپیما به خالی ماندن دو ردیف آخر هواپیما تقلیل یافت. البته این خالی ماندن نیز از سوی شرکت‌های هواپیمایی رعایت نمی‌شود.

به‌عنوان نمونه در پرواز چهارشنبه شب هواپیمایی وارش (ایرباس) این شرکت بلیت تمام صندلی‌های این هواپیما را به فروش رسانده بود. اعتراض خبرنگاران حاضر در این پرواز به فروش تمام صندلی‌ها از رفت و برگشت یکی از مهمانداران به اینجا ختم شد که مسئول فروش بلیت این هواپیما را با یک هواپیمای دیگر اشتباه گرفته است! (فیلم استفاده از تمام صندلی‌های پرواز مذکور موجود است.)

در وضعیتی که وزارت بهداشت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکید می‌کند، متاسفانه چه در داخل هواپیما و چه قبل از آن الزامات موجود رعایت نمی‌شود. در این بین شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران نیز به‌عنوان یکی از ارکان مهم در مقابله با شیوع ویروس کرونا استدلال جالب و تامل‌برانگیزی در خصوص اعتراض مردم به این وضعیت دارند.

مدیرکل روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با بیان این‌که بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت تب‌سنجی کنسل شده است، می‌گوید: تمام فرودگاه‌ها در اختیار این شرکت -شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران- نیست، علی‌الخصوص فرودگاه‌های جنوب که اکثرا در اختیار وزارت نفت است.

مسیبی با بیان این‌که اصل تب سنجی ملغی شده و چمدان مسافران حمل‌ونقل هوایی ضدعفونی می‌شود، افزود: یکی از مصوبات ستاد کرونا این بوده که در فرودگاه‌های داخلی نیازی به تب سنجی نبوده و الزامی در این زمینه وجود ندارد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: