کد خبر: ۱۸۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - 28 August 2020
متخصصان خارجی پیش‌بینی می‌کنند اقتصاد روسیه ۸.۵ درصد کاهش در تولید ناخالص داخلی را تجربه کند، ولی متخصصان روسیه عقیده دارند رکود اقتصادی این کشور حدود ۵ تا ۶ درصد خواهد بود.

 
 به گزارش   تسنیم، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی این کشور گفت اقتصاد روسیه یک رکود 5 تا 6 درصدی را تجربه می کند.

رئیس جمهور روسیه اشاره کرد کل اقتصاد جهان با پیامدهای منفی همه گیری ویروس کرونا مواجه است.

پوتین گفت:« کاهش تولید ناخالص داخلی جهان طی بحران مالی سال های 2008 و 2009 برابر با 0.1 درصد بود. طبق گفته متخصصان صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و سایر سازمان ها، این رقم در بحران مالی فعلی برابر با 5 درصد خواهد بود. تفاوت بین این دو رقم بسیار زیاد است. بسیاری متخصصان بحران فعلی را با رکود بزرگ دهه 1930 مقایسه می کنند یا حتی با بحران پس از جنگ جهانی».

  

وی یادآوری کرد متخصصان خارجی پیش‌بینی می‌کنند اقتصاد روسیه 8.5 درصد کاهش در تولید ناخالص داخلی را تجربه کند، ولی متخصصان روسیه عقیده دارند رکود اقتصادی این کشور حدود 5 تا 6 درصد خواهد بود.

طبق گفته پوتین، رکود اقتصادی در آمریکا در نیمه اول سال جاری میلادی برابر با 9.5 درصد و در منطقه یورو برابر با 15 درصد بوده است.

وی اشاره کرد:« برخی متخصصان می گویند و من هم به خوبی می دانم که این نتیجه تفاوت های ساختاری در اقتصادهای ماست. ولی بیشتر این تفاوت از تصمیم گیری دولت ها ناشی می شود».

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: