کد خبر: ۱۸۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - 23 August 2020
رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه مشترک آموزشی سه جانبه برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی استان گفت: برنامه ریزی‌های آموزشی بازار محور و هدفمند تضمینی برای توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی است.

محمد فرید سپری در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، اداره کل فنی و حرفه و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: مهمترین هدف این تفاهم‌نامه ارتقای مدرسان، همسان شدن استانداردهای آموزشی، یک فرمت شدن و هم تراز شدن سطح شرکت‌های فنی و مهندسی و مشاوره جهاد کشاورزی با مراکز فنی وحرفه ای است.

وی افزود: اجتناب از موازی کاری و آگاهی بخش به دستگاه‌های آموزشی از فعالیت‌های یکدیگر، تدوین استاندارد لازم برای تعدادی از رشته‌های این بخش در سطح استان، اشتراک امکانات و منابع موجود برای بهره وری بیشتر دوره های آموزشی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.

سپری با اشاره به اینکه استان کردستان پایلوت آموزش‌های گلخانه شده یادآور شد: توسعه آموزش‌های کشاورزی و تدوین برنامه اجرایی آموزش های سه جانبه سالانه در سطح استان نقش پراهمیتی در توسعه و تحقق اهداف بخش جهاد کشاورزی خواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد : ۳۰ درصد اشتغال استان کردستان در بخش کشاورزی بوده و از سوی دیگر ۳۷ درصد تولید ناخالص داخلی استان به نوعی وابسته به بخش کشاورزی است که می‌توان با به کارگیری دانش و مهارت و سرمایه کم در مدت زمان کوتاه برای ایجاد شغل و کار آفرینی در استان اقدامات اساسی انجام داد.

وی با بیان اینکه از ۲۷۷ دوره در سطح ملی در ۵۵ رشته آموزشی مشترک سازی استاندارد انجام شده است گفت: استانداردسازی عناوین می‌تواند کمک های فراوانی به بخش کشاورزی استان کند.

سپری در خصوص وظایف، تعهدات و اختیارات مشترک سه سازمان در این تفاهم نامه گفت: تشکیل ستاد ملی راهبری وکمیته های اجرایی، بازنگری در مجموعه مشاغل موجود، شناسایی و احصا مشاغل جدید در بخش کشاورزی، سنجش مهارت وصدور گواهینامه های مهارتی وصلاحیت حرفه ای مشترک از جمله این وظایف است.

وی اضافه کرد: از دیگر تعهدات همکاران این تفاهم نامه شامل تدوین برنامه های آموزشی مشترک ویژه بازآموزی مربیان کشاورزی، یکسان سازی عناوین و محتوای استانداردهای شغلی و آموزشی موجود، تهیه استانداردهای جدید و کدگذاری مشاغل وحرف بخش و ارزیابی و سنجش اثر بخشی برنامه‌های آموزش مهارتی بخش کشاورزی وپیگیری برای حمایت از مهارت آموزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآور شد: اجرای دوره‌های آموزشی بهره برداران در چهار چوب برنامه جامع آموزش مهارتی از سوی هر یک از سازمان ها به طور مستقل انجام می‌شود.

وی افزود: هزینه های اجرای دوره‌های آموزش مهارتی بهره‌برداران هر یک از سازمان‌ها ذیل برنامه جامع ازمحل اعتبارات و منابع سازمان مربوطه تامین و قابل پرداخت است.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: