کد خبر: ۱۸۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - 22 August 2020
وی با اعلام حذف شیوه رسیدگی از طریق علی الراس تصریح کرد: در سال‌جاری با حذف این شیوه، اظهارنامه مالیاتی مودیانی که مبتنی بر واقعیت بوده و در موعد مقرر، ارائه شده باشد بدون رسیدگی مبنای تشخیص مالیات بر عملکرد سال ۱۳۹۸ قرار خواهد گرفت.

به گزارش  ایلنا، ناصر هاشمی از آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی در اول شهریور ماه خبر داد و گفت: اظهارنامه‌ای که توسط مودیان صادقانه تنظیم و در موعد مقرر تسلیم شود و مندرجات آن با سامانه‌های اطلاعاتی سازمان همخوانی داشته باشد بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.

وی با اعلام حذف شیوه رسیدگی از طریق علی الراس تصریح کرد: در سال‌جاری با حذف این شیوه، اظهارنامه مالیاتی مودیانی که مبتنی بر واقعیت بوده و در موعد مقرر، ارائه شده باشد بدون رسیدگی مبنای تشخیص مالیات بر عملکرد سال ۱۳۹۸ قرار خواهد گرفت.

مدیرکل امور مالیاتی فارس در ادامه با تاکید بر اجرای مفاد ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی ۳۱ تیرماه ۱۳۹۴ اظهار داشت: پذیرش اظهارنامه مودیان مشروط به ارائه در مهلت مقرر (برای مودیان حقیقی یک شهریور ماه و برای مودیان حقوقی شهریورماه) است.

هاشمی ادامه داد: اظهارنامه ارائه شده از جانب مودیان با بانک اطلاعاتی مالیاتی که در اجرای مقررات مواد ۱۶۹ و ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم ایجاد شده و همچنین شاخص‌های ریسک منطبق خواهند شد.

وی تصریح کرد: در صورتی که مودیان مالیاتی در مهلت مقرر از ارائه اظهارنامه خودداری کنند، این اداره کل نسبت به ارائه اظهارنامه برآوردی بر اساس میزان فعالیت و اطلاعات اقتصادی به دست آمده اقدام خواهد کرد.

مدیرکل امور امور مالیاتی فارس با دعوت از عموم مودیان با توجه به فرصت اندک باقی مانده، از آن‌ها خواست تا اظهارنامه مالیاتی خود بابت عملکرد ۱۳۹۸ را بر اساس رویکرد جدید و مبتنی بر واقعیت‌های مترتب بر فعالیت‌های اقتصادی مبتنی بر اسناد و مدارک مثبته و با رعایت مقررات قانونی تنظیم نمایند.

هاشمی در ادامه؛ مزایای اجرای دقیق ماده ۹۷ قانون مالیات‌های مستقیم را افزایش کیفیت حسابرسی مالیاتی و کاهش فرایند زمان قطعیت پرونده‌های مالیاتی برشمرد.

وی، مالیات ستانی بر اساس داده‌های واقعی به دست آمده از بانک‌های اطلاعاتی را سوق دادن نظام مالیاتی به سمت عدالت مالیاتی و مبارزه با فرار مالیاتی دانست.

مدیرکل امور مالیاتی فارس در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۳۱ مردادماه که آخرین مهلت مقرر قانونی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل در سال جاری است، مصادف با روز تعطیل (جمعه) بوده است، بنابراین براساس قانون، روز شنبه یکم شهریورماه، آخرین مهلت قانونی برای ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی خواهد بود.

هاشمی افزود: مودیان محترم ضروری است اظهارنامه مالیاتی عملکرد ۱۳۹۸ و یا فرم موضوع ماده صد (مالیات مقطوع) را با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی tax.gov.ir به صورت الکترونیکی ارائه نموده و با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مبارزه با ویروس کرونا از مراجعه غیر ضروری به ادارات مالیاتی استان اجتناب ورزند.

وی با اعلام اینکه کارکنان امور مالیاتی فارس روز شنبه یکم شهریور ماه تا ساعت ۲۰ در محل کار حضور دارند، از مودیان مالیاتی درخواست کرد، هر چه سریع‌تر نسبت به ارائه اظهارنامه الکترونیکی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود اقدام نمایند، زیرا مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: