کد خبر: ۱۸۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۸ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - 15 August 2020
مدیرعامل بانک ایران زمین؛
مدیرعامل بانک ایران زمین گفت: ما به عنوان اولین بانک در ایران به اجرای بانکداری دیجیتال نزدیک هستیم. آنچه در سال‌های گذشته به عنوان چشم انداز بانک ایران زمین مطرح بود، در حال تحقق است.

مدیرعامل بانک ایران زمین: تصویر بانک‌های سنتی به طور کامل تغییر می‌کند

مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سه سال و نیم گذشته گفت: ما به عنوان اولین بانک در ایران به اجرای بانکداری دیجیتال نزدیک هستیم. آنچه در سال‌های گذشته به عنوان چشم انداز بانک ایران زمین مطرح بود، در حال تحقق است.

به گزارش بانکداری ایرانی ،   عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته در سه سال و نیم گذشته حول محور بانکداری دیجیتال در این بانک گفت: به عنوان اولین بانک در ایران در شرف اجرای بانکداری دیجیتال به صورت پایلوت هستیم. آنچه در سال های گذشته به عنوان چشم انداز بانک ایران زمین مطرح بود، در حال تحقق است.

پورسعید که همواره در حوزه های بانکداری الکترونیک و دیجیتال فعالیت داشته، حال آزمون دیگری را به سرانجام خواهد رساند. عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل و عضو هیات مدیره بانک ایران زمین است. وی سابق براین به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت داده پردازی بانک پارسیان، معاون مدیرعامل بانک پارسیان در امور طرح و برنامه و همچنین مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت بهسازان ملت مشغول به فعالیت بوده است.

مدیرعامل بانک ایران زمین تحقق بانکداری دیجیتال را نزدیک دانست و گفت: هنوز مفهوم بانکداری دیجیتال و اجرای فرآیندهای آن در سطح شعب و ارائه خدمات به مشتریان برای بسیاری از فعالان عرصه بانکی کشور ساختار اجرایی ندارد، اما بانک ایران زمین به عنوان اولین بانک دیجیتال کشور، با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال های گذشته و مشخص کردن نقشه راه در مرحله تبدیل شدن به اولین بانک دیجیتال است و به زودی از اجرایی شدن بانکداری دیجیتال رونمایی خواهیم کرد.

پورسعید با بیان این نکته که چشم انداز بانکداری در ایران با توجه به رشد و توسعه این صنعت تغییر خواهد کرد، اظهار کرد: باید آینده بانکداری و صنعت مالی را دوباره بازنگری کنیم. در حال حاضر شرایط در این عرصه تغییر کرده و نگاه مردم به این صنعت با آنچه در گذشته بود، متفاوت شده است، انتظار مشتریان دیجیتال، دریافت خدمات با شکلی متفاوت است. بانکداری دیجیتال موضوعات و معضلات زیادی مانند امنیت حساب ها، امنیت کاربران، ارائه خدمات مستمر و ثابت در تمامی لحظات، تغییر نحوه پرداخت و دریافت توسط کسب وکارها و… دارد. اینها همه و همه عاملی برای بازنگری چشم انداز آینده است.

هوش مصنوعی کلید خوشحال کردن مشتریان در صنعت بانکداری
مدیرعامل بانک ایران زمین افزود: امروز پایش و کاوش اطلاعات مشتریان و استفاده از هوش تجاری در بانک ها به عنوان یک اصل بانکداری دیجیتال در حال پیاده سازی است، در کنار این امر شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و فین تک ها نیز به عنوان بازیگران دیجیتال نسبت به این امر اقدام می کنند که این امر سبب خواهد شد بانک ها منابع مالی خود را با دقت بیشتر و بازدهی بالاتر به مشتریان ارائه کنند.

پورسعید اقدامات انجام شده در سال های اخیر در بانک ایران زمین را چشمگیر دانست و گفت: ما از سال ۹۵ به بعد زیرساخت های فنی خود را آماده کرده ایم. هلدینگ IT بانک تشکیل و شرکت های زیرمجموعه آنها با ماموریت های تنظیم شده فعال شده و تمامی اقدامات بر اساس چشم انداز بانک در حال پیاده سازی است.

وی ادامه داد: مرکز نوآوری ایران زمین، به عنوان یک نقطه اتصال ایده های نوآورانه و بانک تاسیس شده است. اعتقاد ما این است که نوآوری باید از بیرون به درون مجموعه تزریق شود و بانک زیرساخت های اجرای آن را فراهم کند. این مرکز امکانات بسیاری را در اختیار جوانان برای پروراندن ایده های آنها قرار می دهد. اخیرا این مرکز باهدف حمایت از زیست بوم کسب وکارهای نوپای کشور تفاهم نامه ای را با سازمان فناوری اطلاعات ایران برای ارائه بسته خدمات بانکی و ارتباطی رایگان به استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان منعقد کرده است.

مدیرعامل این بانک با بیان این موضوع که بانک ایران زمین در مسیر تحول دیجیتال درحرکت است، گفت: بانک ایران زمین باور دارد که باید با ایجاد پلت فرم باز و ارائه API به استارت‌آپ‌ها و فین‌تک‌ها امکان ارائه سرویس ها و خدمات جدید و متفاوت را به مشتریان فراهم کند. به عقیده او، سازمان هایی که سریع تر و زودتر بتوانند در این مسیر گام بردارند، موفق تر خواهند بود.

ویروس کرونا چگونه بر اکوسیستم بانکی تأثیر خواهد گذاشت؟
مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به دریافت مجوز ارزی توسط این بانک گفت: ما باوجود اینکه در سال های گذشته تمام نیروی خود را معطوف به پیاده سازی بانکداری دیجیتال کردیم، اما از توجه به تولید کشور به عنوان یکی از اولویت های بانک غافل نشدیم و سعی کردیم با نگاهی مستمر به بخش های تولید ضمن ارائه خدمات مناسب بانکی، تامین سرمایه در گردش و سرمایه گذاری لازم در این حوزه، فعالیت کنیم.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: