کد خبر: ۱۸۲۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - 11 August 2020
عملکرد کار آمد و مطلوب صنعت بیمه در سال گذشته حقوق صاحبان سهام شرکت های بیمه ای را با افزایش ۷۰ درصدی به رقم ۹ هزار ۲۶ میلیارد تومان رسید. این دارایی ها را دارایی ویژه و واقعی شرکت ها محسوب می شوند .
به گزارش بانکداری ایرانی ،  حقوق صاحبان سهام شرکت های بیمه در سال گذشته با رشد ۷۰درصدی به رقم ۹هزار ۲۶میلیارد تومان رسید. این دارایی ها را دارایی ویژه و واقعی شرکت ها محسوب می شوند .
 
 بررسی عملکرد ۲۳ شرکت بیمه ای در سال گذشته و بر اساس صورت های مالی نشان می دهد این شرکت ها در سال ۹۷ در مجموع ۴۷ هزار ۸۴۶ میلیارد تومان دارایی داشته اند که در سال ۹۸ این دارایی ها با رشد ۳۹ درصد به رقم ۶۶ هزار ۲۶۷ میلیارد تومان رسید .
 
حقوق صاحبان سهام پس از کسر و تسویه بدهی های شرکت ها از دارایی های آن بدست می آید، به همین خاطر اهمیت ویژه ای بخصوص برای سهامداران و خریداران سهام شرکت ها دارد و به عنوان دارایی ویژه محسوب می شود .
 
انجام فعالیت های سودآور در شرکت ها و مدیریت کارآمد باعث افزایش حقوق صاحبان سهام می شود و همچنین اشتباهات تجاری شرکت با کاهش آن همراه است. عملکرد کارآمد و مطلوب کلی صنعت بیمه در سال گذشته این دارایی ویژه را از پنج هزار ۳۰۳ میلیارد تومان در سال ۹۷ با رشد ۷۰ درصدی به ۹ هزار ۲۶ میلیارد تومان برسد.
 
حقوق صاحبان سهام شامل سرمایه قانونی ،افزایش سرمایه ، صرف سهام ، اندوخته قانونی ، سایر اندوخته ها ،سود و زیان انباشته ، سهام خزانه و مازاد تجدید ارزیابی موجودی ها شرکت  ها است.
 
بر اساس این گزارش بیشترین دارایی را سه شرکت بیمه ای دی ، پاسارگاد و آسیا دارند و بیشترین حقوق صاحبان سهام را به سه شرکت البرز ، پاسارگاد و دی تعلق دارد و همچنین کمترین دارایی را سه شرکت حافظ ، خاورمیانه و حکمت صبا در اختیار دارند و کمترین حقوق صاحبان سهام متعلق به بیمه حافظ است.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: