کد خبر: ۱۸۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۹ - ۲۴ تير ۱۳۹۹ - 14 July 2020
بیمه آسیا
بانکداری ایرانی _ بررسی عملکرد کرد چهار سال گذشته بیمه آسیا حاکی از سیر صعودی این شرکت در تولید حق بیمه و به تبع آن سود آوری است .
به گزارش بانکداری ایرانی ،صورت های مالی منتهی به پایان اسفند ماه سال ۹۸ بیمه آسیا حسابرسی شد و مورد تایید قرار گرفت، این شرکت در 12 ماه سال گذشته   ۱۵۰ درصد سود خالص خود افزایش داد و برای هر سهم ۰۰ ۷ ریال سود ثبت کرد و همچنین ۲۰۲ میلیارد تومان سود انباشته گزارش کرد.

براساس همین گزارش این شرکت بورسی برای سال جاری پیش بینی کرد  شش هزار ۹ میلیارد تومان حق بیمه تولید می کند و سه هزار ۷۹۴ میلیارد تومان خسارت پرداخت خواهد کرد ، بنابراین انتظار تحقق تراز عملیاتی مثبت سه هزار  ۱۹۶ میلیارد تومان دارد .

حال این سوال مطرح است این پیش بینی تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است، بررسی عملکرد چهار سال گذشته  بیمه آسیا نشان می دهد این شرکت بطور میانگین از سال ۹۴ تا سال ۹۸ توانسته سالانه ۲۷ درصد حق بیمه تولیدی خود را افزایش دهد در بخش پرداخت خسارت هم این شرکت در همین مدت و بطور میانگین سالانه ۲۰ درصد رشد داشته است و همینطور سود مثبت عملیاتی بطور میانگین ۴۰ درصد افزوده شده  است.

برای پیش بینی آینده شرکت ها یکی از منابع مطمئن بررسی گذشته آنهاست، بر همین اساس پیش بینی های  صورت گرفت از سوی  بیمه آسیا برای سال جاری با در نظر گرفتن عملکرد گذشته این شرکت منطبق بر واقعیت است و حداقل ها را نظر گرفته شده است .

این شرکت در بخش تولید حق بیمه رشد ۱۴ درصدی پیش بینی کرده است در صورتی که این برآورد ۱۳ درصد کمتر از میانگین چهار سال قبل است و شش درصد پایین تر از حداقل رشد سالانه تولید حق بیمه در همین مدت است.

براساس آخرین گزارش ماهیانه این شرکت در نخستین فصل سال جاری نزدیک به ۲۳ درصد حق بیمه پیش بینی شده این شرکت محقق شده است . بیمه آسیا در سه ماه نخست سال جاری تراز مثبت ۸۷۵ میلیارد تومان را ثبت کرد که حاصل تولید یک هزار  ۵۷۲ میلیارد تومان حق بیمه و پرداخت ۷۰۷ میلیارد تومان خسارت است .

 
  

 
برچسب ها: بیمه آسیا ، حق بیمه ، خسارت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: