کد خبر: ۱۸۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 04 July 2020
بانک مهر ایران توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنيان داشته و سعي کرده با پرداخت تسهيلات با کارمزد بسيار پايين به چنين شركت‌هايي در راستاي حمايت بخشي از اقتصاد گام بردارد كه پربازده‌تر بوده و ارزش افزوده بيشتري دارد.
بانک مهر ایران توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنيان داشته و سعي کرده با پرداخت تسهيلات با کارمزد بسيار پايين به چنين شركت‌هايي در راستاي حمايت بخشي از اقتصاد گام بردارد كه پربازده‌تر بوده و ارزش افزوده بيشتري دارد.

به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، اقتصاد دانش‌بنیان و به‌طور مشخص شرکت‌هایي که با عنوان دانش‌بنيان مي‌شناسيم، مي‌توانند تأثير قابل توجهي بر متغيرهاي اقتصاد کلان ايران بگذارند. محصولات دانش‌بنيان، ارزش افزوده‌ بالايي ايجاد مي‌كنند و از اين طريق بر افزايش نرخ رشد اقتصادي مؤثرند.

همچنین توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آن‌ها مي‌تواند اشتغال‌زايي براي فارغ‌التحصيلان دانشگاهي را در پي داشته باشد. تأمين مالي ارزان‌قيمت اين شرکت‌ها يکي از راهکاري حمايت از آن‌ها است كه از طريق پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه قابل انجام است. بانك قرض‌الحسنه مهر ايران با ورود به عرصه حمايت از اقتصاد دانش‌بنيان توانسته در دستيابي به اهداف رشد و اشتغال‌زايي شركت‌هاي دانش‌بنيان، ايفاي نقش كند و منابع مالي خود را در اختيار مهم‌ترين عنصر اقتصاد دانش‌بنيان كشور، يعني صندوق نوآوري و شكوفايي قرار دهد.

صندوق نوآوری و شکوفایی یک صندوق توسعه‌اي اقتصادي به شمار مي‌رود که در دوران اقتصادي بودن فناوري‌ از آن حمايت مي‌کند. هدف اين صندوق كمك به تحقق و توسعه اقتصاد دانش‌بنيان، تكميل زنجيره ايده تا بازار و تجاري‌سازي نوآوري‌ها، دستاوردهاي پژوهشي و اختراعات و كاربردي كردن دانش از طريق ارائه كمك‌ها و خدمات مالي و پشتيباني به شركت‌ها و مؤسسات دانش‌بنيان است.
 
حمایت ۴۰۰ میلیارد ریالي بانک مهر ايران از شرکت‌هاي زيرمجموعه صندوق نوآوري
تا کنون تعداد ۲۶۰ شرکت زیرمجموعه مرکز نوآوری و شکوفایی بيش از ۱۴۰۰ فقره پرونده تسهيلاتي به ارزش ۴۰۰ ميليارد ريال دريافت كرده‌اند. نرخ كارمزد تسهيلات قرض‌الحسنه بانك مهر ايران براي شركت‌هاي دانش‌بنيان تنها دو درصد است و اين شركت‌ها را كه معمولاً در سال‌هاي اوليه فعاليت خود، نياز حياتي به تسهيلات ارزان و كم‌هزينه دارند، حمايت مي‌كند. دوره بازپرداخت اين تسهيلات نيز سه ساله در نظر گرفته شده است.
 
پرداخت تسهیلات بانک مهر ایران به پارک‌ علم و فناوری پردیس
پارک‌‎های علم و فناوری از دیگر عناصر اقتصاد دانش‌بنیان هستند و با استفاده از امکاناتي که در اختيار دارند، در مراحل اوليه شکل‌گيري شركت‌هاي دانش‌بنيان، از آن‌ها حمايت مي‌كنند و نقش مهمي در رشد و توسعه اين شركت‌ها دارند.

بانک مهر ایران ضمن توجه ویژه به نقش پارک‌های علم و فناوری در تفاهم‌نامه‌اي با پارک علم و فناوري پرديس، بيش از ۱۳ ميليارد ريال از منابع مالي مورد نياز براي فعاليت‌هاي دانش‌بنيان اين مجموعه را در قالب ۸۸ فقره وام قرض‌الحسنه، تأمين کرده است.

بانک مهر ایران به‌طور تخصصی در حوزه قرض‌الحسنه فعالیت می‌کند و تمام تسهيلات اين بانک کارمزدي بين صفر تا چهار درصد دارد. اين بانك با حمايت جدي از شركت‌هاي دانش‌بنيان سعي دارد در راستاي ايجاد اشتغال براي جوانان تحصيل‌كرده، افزايش بهره‌وري اقتصاد و حمايت از گسترش بخش‌هايي از اقتصاد كه بازدهي بيشتري دارند، گام‌هايي جدي بردارد. آنچه تا كنون انجام شده، طي كردن بخش كوتاهي از مسيري است كه در آينده با قوت بيشتري ادامه مي‌دهيم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: