کد خبر: ۱۸۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۴ تير ۱۳۹۹ - 04 July 2020
بانکداری ایرانی- مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو در گفت‌وگو با بانکداری ایرانی از رشد پوتفوی و سود محقق شده هم به ازای هر سهم این شرکت خبر داد .
  بانکداری ایرانی- علی سوری ؛  مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو، با اشاره به وضعیت مناسب شرکت متبوع خود در شرایط فعلی،گفت: پوتفوی این شرکت بیمه ای درسه سال اخیر،شش برابر شده و سود محقق شده هم  به ازای هر سهم، در مدت زمان یک سال، سه برابر شده است.

نیما نوراللهی،در گفت‌وگو با  بانکداری ایرانی،درخصوص عملکرد شرکت بیمه تجارت نو،گفت: بیمه تجارت نو در انتهای سال 96 دارای پورتفوی 98 میلیارد تومانی بود که در پایان سال 97 این رقم  به 300 میلیارد تومان و در اواخر سال 98  هم به 600 میلیارد تومان رسید.

به گفته وی، این ارقام ،نشان از رشد شش برابری پرتفوی شرکت نسبت به سال 96 دارد بنابراین شرکت،سودسازی قابل توجهی را محقق کرده و این رشد با وجود تمام مشکلات سال 98 یعنی بروز سیل، زلزله و شیوع کرونا رخ داده‌است.

نوراللهی،اظهار کرد: درآمد شرکت بیمه تجارت نو، از محل بیمه گری و سرمایه گذاری بوده و شرکت برای دریافت بازدهی بیشتر فعالیت خود را  فقط در حوزه بیمه گری نگه نداشته است.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو اذعان داشت که حاشیه سود فعالیت بیمه گری حدود3 درصد بوده  که با توجه به نرخ تورم و فضای کسب و کار،کسب سود از محل بیمه گری با مشکلاتی مواجهه است بنابراین باید به درآمدهای سرمایه گذاری توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: نتیجه عملکرد شرکت بیمه تجارت نو،سبب شده تا سود محقق شده به ازای هرسهم شرکت، از مبلغ 290 ریال در پایان سال 97 به  رقم  900 ریال در پایان سال 98 برسد.

نوراللهی،میزان سود هر سهم تحقق یافته 900 ریالی درصنعت بیمه را قابل توجه ارزیابی کرد و افزود که رشد های اینچنینی،به طور معمول کمتر درصنعت بیمه تجربه شده ‌است.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو در تشریح برنامه های راهبردی شرکت در زمینه  بیمه گری،اظهار کرد:سیاست شرکت این است که متوسط پورتفوی صنعت بیمه را ملاک عمل قرارداده و بر آن  اساس هم حرکت کند بنابراین بیمه تجارت  نو در بخش های فنی تفاوتی با متوسط صنعت بیمه نداردودر واقع هیجانی رفتار نکرده است.

وی،توضیح داد: راهبرد شرکت بیمه تجارت نو،همان راهبرد متوسط صنعت  بوده، هرچند که در بخش‌هایی مانند صدور بیمه نامه کشتی و مهندسی از متوسط صنعت بیمه بسیار بالاتر بوده و رشد قابل توجهی هم داشته‌ اما نکته مهم این است که در هیچ یک از رشته های بیمه گری، بیمه تجارت نو زیان ده نیست.

نوراللهی اظهارداشت:حتی درحوزه مالی،از جمله در قراردادهایی مانندکمیته امداد امام خمینی( ره) ودرحوزه پوشش بیمه نامه خسارات سیل،یا در جریان اغتشاشات سال گذشته که به شعب دو بانک تجارت و پست بانک بالای  20 میلیارد تومان خسارت هایی پرداخت شد که با این وجود، عملکرد شرکت بسیار مثبت بود.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو، در خصوص افزایش سرمایه شرکت بیمه تجارت نو،گفت: در شرکت های بورسی همواره به نفع سهامدار بوده تا سود کمتری تقسیم شده و مابقی سود به افزایش سرمایه شرکت تزریق شود در این صورت، شرکت بیمه ای خواهد توانست در پذیرش اتکایی و برخی از پورتفوی های حوزه انرژی،توانمندتر ظاهر شود.

به گفته وی،شرکت بیمه تجارت نو،در حوزه مهندسی انرژی و پوشش بیمه اتکایی می تواند بسیار قدرتمند ظاهر شود امابه دلیل کم بودن سرمایه شرکت، موانعی برای ورود به این عرصه وجود داردکه این موانع هم با  افزایش سرمایه ازمحل سود انباشته مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو درباره خرید سهام شرکت بیمه آسیا، تصریح کرد: سهام شرکت بیمه آسیا در گذر زمان ماهیت بنیادی خود را نشان داد و شرکت بیمه تجارت نو هم چون یک تیم قوی سرمایه‌گذاری دارد بنابراین، با پیشنهادات آنها به خرید  سهام ،ورود می کنیم.

وی،درباره آیین نامه  کنونی سرمایه گذاری بیمه مرکزی افزود: این آیین نامه سعی دارد تا حافظ منافع شرکت های بیمه ای باشد، اما با وجود تورم دو رقمی و فضای اقتصادی فعلی، این آیین نامه ،چارچوب ساختارهای مالی شرکت ها را دچار چالش می کندو اگر شرکت های بیمه ای مجبور باشند 30 درصد منابع را با نرخ سود خیلی کم بانک ها بگذارند، کار چندان منطقی به نظر نمی رسدچرا که به دلیل تورم نرخ بهره واقعی منفی است.

نوراللهی،درخصوص  بخشنامه بیمه مرکزی دایر برحذف فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث، اظهار کرد: حذف کاغذ مزیت بزرگی داشته ودر دوره شیوع  ویروس کرونا، این رویه ثمر بخش  بوده ضمن اینکه به لحاظ محیط زیست نیز منجر به جلوگیری ازهدررفتن کاغذ می شود و درنهایت به دیجیتالی شدن فعالیت بیمه ای کمک می کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: