کد خبر: ۱۸۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۹ - 29 June 2020
بانکداری ایرانی- محمدحسین حسین زاده، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت در پاسخ به پرسش بانکداری ایرانیدر زمینه افزایش سرمایه بانک رسالت، عنوان کرد: تمامی مراحل افزایش سرمایه از رقم 50 میلیارد ریال به مبلغ 232 میلیارد ریال انجام شده و مجوزهای لازم دریافت شده و در انتظار صدور مجوز سازمان بورس هستیم . این افزایش سرمایه تجدید ارزیابی صورت خواهد گرفت.
 بانکداری ایرانی - معصومه فریادرس، محمدحسین حسین زاده، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت در پاسخ به پرسش  بانکداری ایرانیدر زمینه افزایش سرمایه بانک رسالت، عنوان کرد:  تمامی مراحل افزایش سرمایه از رقم 50 میلیارد ریال به مبلغ  232 میلیارد ریال انجام شده و مجوزهای لازم دریافت شده و در انتظار صدور مجوز  سازمان بورس هستیم . این افزایش سرمایه تجدید ارزیابی صورت خواهد گرفت.
 
معوقات بانک رسالت تنها1.5  درصد است
وی با اشاره به اینکه در سال 98 حدود 700 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه با میانگین 16 میلیون تومان داشتیم، اظهار داشت: معوقات بانک نیز در سال 98 زیر 1.5 درصد بوده است. در زمینه کرونا نیز با تمام مشکلات غیرقابل پیش‌بینی امهال سه ماهه تمام اقساط انجام شد جز برخی موارد که آنها نیز ماه گذشته امهال شد. در این مدت یک میلیون و 800 هزار فقره قسط امهال شد و همانطور که مردم می دانند تمام اقساط ما به دلیل اینکه یک بانک قرض الحسنه هستیم، امهال شد و سه ماه هیچ ورودی نداشتیم اما پس از گذشت این مدت، پرداخت تسهیلات آغاز شد.
 
 
رشد 25برابری تراکنش های بانک رسالت
حسین زاده در خصوص رشد عملکردی بانک قرض الحسنه رسالت گفت: حجم تراکنش های بانک در سال 92 حدود 10 هزار میلیارد ریال بود اما  امروزه با رشد 25 برابری به رقم  240 هزار میلیارد رسیده است. این تراکنش ها در حالی رشد 25 برابری را تجربه کرده است که هیچ گونه تبلیغات محیطی نداشتیم. از طرفی  تعداد تراکنش بانک در شاپرک امروز به رتبه هفتم در بین 35 بانک و موسسه رسیده و  روزی بیش از سه میلیون تراکنش را مدیریت میکنیم و تعداد قابل توجهی است.
 
وی با  تاکید بر اینکه براساس آخرین آمار شاپرک، بانک در زمینه تعداد تراکنش رتبه هفتم را به خود اختصاص داده، توضیح داد: از نظر فنی تعداد تراکنش از مبلغ مهم تر است.
مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت اظهار کرد: بانک رسالت تصمیم دارد به سمت بانکداری دیجیتال پیش برود. بانکداری دیجیتالی در دولت در حال بررسی است و تلاش زیادی در این زمینه صورت می گیرد و این به معنی حذف فیزیکی شعب  یا  کاهش نیروی انسانی نیست. در سال 93 این بانک حدود 300 شعبه داشت که امروزه به 60 شعبه رسید و در حال حاضر 30 شعبه در قالب بانکداری دیجیتالی فعالیت می کنند. 
وی تاکید کرد: در دوران کرونایی  بانک رسالت  به دلیل برخورداری از امکانات بانکداری دیجیتالی فعالیت  خود را افزایش داده بود. به همین دلیل کرونا کمترین تاثیری بر فعالیت بانک نداشته است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در خصوص بانکداری اجتماعی گفت: بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان پایلوت بانکداری اجتماعی توسط بانک مرکزی و مرکز پژوهشکده پولی و بانکی انتخاب شده و این بانک نخستین بانک اجتماعی ایران خواهد بود. 
 
 
حسین زاده  در خصوص تشریح بانکداری اجتماعی گفت : در سیستم بانکداری اجتماعی برای احراز هویت ضریب خطای آن بسیار پایین تر از بانکداری سنتی است. در واقع راستی ازمایی این سیستم بسیار قوی است. در بانکداری سنتی مطالبات بسیار بیشتر از بانکداری اجتماعی است. در بانکداری اجتماعی زیر نیم درصد مطالبات غیر جاری است .
حسین زاده تصریح کرد: باید درباره بانک قرض الحسنه رسالت چند نکته را ذکر کنم. اگر به صورت کلی نگاه کنیم تنها بانک قرض الحسنه خصوصی کشور است و در این راستا احساس مسئولیت خاصی داریم تا ضریب پوشش قرض الحسنه برای کل جامعه افرایش یابد. تمام تلاش ما از سال 92 تاکنون در این راستا بوده و خواهد بود.
 
وی افزود: همواره بانک بر شعار قرض الحسنه خرد و اجتماعی، شرعی و آسان و ارزان تاکید داشته که در این زمینه روشنگری‌هایی درباره موضع و ماموریت بانک صورت گرفت و از جهت شرعی نیز سعی ما بر این است تا به نگاهی برسیم که تمام اقشار و مذاهب جهان اسلام را پوشش دهیم زیرا هدف شرعی ما رسیدن به نقطه‌ای است که تسهیلات قرض الحسنه بدون کارمزد شود.
 
 
به گفته حسین زاده، حدود 18 هزار کانون همیاری اجتماعی داریم که بیش از ده نفر عضو دارند و کانون همیاری اجتماعی با میانگین عضو ۵ میلیون نفر  هستند. در حال حاضر با ساز و کار مشخصی افتتاح حساب، دریافت تسهیلات غیر حضوری است و در حال بهبود فرآیندهای بانکداری اجتماعی و دیجیتال هستیم.
 
حسین زاده در خصوص احراز هویت و افتتاح حساب گفت: طبق مقررات بانک مرکزی یک بار مراجعه حضوری برای افتتاح حساب اجباری است چرا که باید امنیت کار حفظ شود. استعلام ها هم حدود دو روز انجام می شود که بقیه ماجرا از طریق پست صورت می گیرد. که در نهایت از دو تا هفت روز زمان می برد.
 
 
وی در خصوص رفع سوء اثر چك از طریق دیجیتالی گفت: از طریق سیستم می توانید رفع سوء اثر را اطلاع بدهید و این کار در شعب پیگیری شده و به اطلاع می رساند. 
 
 
در انتهای این رویداد مدیران ارشد بانک به همراه نمایندگان رسانه‌های بانکی از مرکز امداد بانک قرض‌الحسنه رسالت بازدید کردند. این مرکز تماس در حال حاضر با حضور 60 اپراتور در طول شبانه‌روز (7X24) بالغ بر 6 هزار تماس را دریافت می‌کند و به بیش از 5300 تماس پاسخ‌دهی می‌کند.
 
معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: