کد خبر: ۱۷۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - 18 December 2019
11 بانک تخصصی ایران در شش ماهه نخست سال 98 معادل 880 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزی پرداخت کردند که از این محل حدود 17 هزار و 172 میلیارد ریال درآمد کسب کرده اند .
 بانکداری ایرانی - لیلا فریادرس،  بانک های کوچک ایرانی تمایلی ندارند که در مبادلات ارزی فعالیت داشته باشند بر همین اساس  در سپرده گیری و تسهیلات دهی به فعالان اقتصادی کمتر مشارکت دارند.

در مقابل بانک های بزرگ نسبت به سال های قبل، امسال فعالیت خود را گسترش داده و سعی کردند که با رشدی بالای 20 درصدی به فعالیت خود ادامه دهند تا در بخش تولید به دادن تسهیلات ارزی پرداخته و در مقابل ارزهای خانگی را جمع آاوری کنند تا اقتصاد رونق داشته باشد. 

به گزارش بانکداری ایرانی  ، 11 بانک تخصصی ایران در شش ماهه نخست سال 98  معادل 880 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزی پرداخت کردند که از این محل حدود 17 هزار و 172 میلیارد ریال درآمد کسب کرده اند . 


 این 11 بانک خصوصی ایران که در بازار  سرمایه نیز فعال هستند ، 271 هزار و 359 میلیارد ریال سپرده ارزی جمع آوری کردند که برای این مبلغ سپرده حدود  چهار هزار و 964 میلیارد ریال هزینه پرداخت کرده اند . 

بر اساس این گزارش ، نتیجه مبادلات ارزی این 11 بانک در شش ماهه نخست امسال معادل هفت هزار و 448 میلیارد ریال بوده که کمی نسبت به سال قبل کاهش داشته است که می تواند دلایلی چون تحریم عامل اصلی این کاهش باشد.

همچنین ، مجموع تفاوت تسعیر ارزی این 11 بانک معادل 71 هزار و 643 میلیارد ریال شده است. 

شایان ذکر است که بیشترین تسهیلات ارزی درنیمه نخست امسال به بانک پارسیان با مبلغ 285 هزار و 311 میلیارد  ریال  اختصاص یافته و در مقابل بانکهای دی و موسسه ملل هیچ تسهیلاتی در این خصوص پرداخت نکرده اند . 

این گزارش می افزاید؛ بانک پاسارگاد با رقم 118 هزار و 485 میلیایرد ریال سپرده گیری در این حوزه نخستین بانک بوده است.

بیشترین مبادلات ارزی هم متعلق به بانک صادرات با رقم سه هزار و 948 میلیارد ریال بوده است. 

به گزارش بانکدای ایرانی ، بانک صادرات همچنین دارای  43 هزار و 398 میلیارد ریال تسعیر ارزی بوده است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: