کد خبر: ۱۷۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - 27 January 2020
دولت فقط به جنجال رسانه ای واکنش نشان می‌دهد
صلاحی نژاد چندین ماه است که این حقوق را دریافت می کند چرا که وی از سال 97 به این سمت منصوب شده اما دولت تا رسانه ای نشدن آن هیچ واکنشی به دریافت حقوق آن نداشته است.
 بانکداری ایرانی -   با وجود گذشت سه سال از جنجال حقوق نجومی، هنوز این ماجرا قربانی می گیرد.
 
به گزارش   بانکداری ایرانی ،  این مساله نشان می دهد که تمامی دستورالعمل ها و ابلاغیه های  دولت در خصوص حقوق های نجومی یک بازی نمایشی و بی‌نتیجه  بوده و  برخی از ارکان دولت به این مساله در صورت رسانه ای نشدن هیچ توجهی ندارند. 
 
در سال 95 اولین بار فیش حقوقی مدیران ارشد بیمه مرکزی رونمایی شد و علی طیب نیا وزیر وقت اقتصاد، دستور رسیدگی به این موضوع و ارائه گزارش جامع را صادر کرد. 
 
پس از آن نمایندگان مجلس دست به کار شده و از عزم راسخ مجلس برای مقابله با حقوق نجومی سخن گفتند اما همه اینها  ظاهرا  بعد از مدتی کوتاه و دادو فریاد رسانه‌ای به باد فراموشی سپرده شده و بار دیگر شاهد بروز ناهنجاری مربوط به حقوق نجومی، آن هم در یکی از بنگاه‌های اقتصاد که وابستگی به دولت دارد، هستیم.
 
در روزهای اخیر، فیش حقوقی صلاحی نژاد، مدیر عامل بیمه ملت که در حال حاضر از کار برکنار شده است منتشر شده که نشان می دهد که  این مدیر در ماه بیشتر 48 میلیون تومان حقوق دریافت می کرده و جمع پرداختی این مدیرعامل در فیش آبان ماه امسال او رقم 48 میلیون و 752 هزار تومان است. 
 
این خبر سبب شد تا موج رسانه‌ای ایجاد شده و دوباره دولت‌مردان دست به کار شده و علاج واقعه بعد از وقوع کنند. 
 
بعد از انتشار این خبر، محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، به مدیر تازه منصوب شده  صندوق بازنشستگی  یعنی اکبر افتخاری دستور دهد تا صلاحی نژاد را برکنار کند.
 
این در حالی است که صلاحی نژاد چندین ماه است که این حقوق را دریافت می کند چرا که وی از سال 97 به این سمت منصوب شده اما دولت تا رسانه ای نشدن آن هیچ واکنشی به دریافت حقوق آن نداشته  و پس از رسانه ای شدن فیش حقوقی  صلاحی‌نژاد، اقدام به برکناری وی کرده است. 
 
بر اساس این برکناری  فعلا احمدیان سرپرست بیمه ملت  شده است. 
 
امین احمدیان معاون بازاریابی و فروش بیمه ملت است . 
 
این جابجایی در یکی از زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی کشوری در آستانه انتخابات مجلس تأمل برانگیز است.
 
 
 
بر اساس این گزارش، صندوق بازنشستگی دارای 113 شرکت و هلدینگ است که شرکت بیمه  مرکزی زیر مجموعه هلدینگ مالی صندوق بازنشسنگی کشوری است. 
 
در سال 95 ، اين هلدينگ حدود 12.5درصد سهام بيمه ملت از شرکت کسب و کار سبا (زير مجموعه بيمه ايران) به قيمت هر سهم 202 تومان به صورت يکجا خريداري کرده و به بازنشستگان کشوری واگذار کرد که در قسط چندساله قابل برگشت بود. 
 
در حال حاضر سازمان بازنشستگی، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری 17.53 درصد، سرمایه‌گذاری صباتامین 15.5 درصد و صندوق بازنشستگی کشوری 1.44 درصد سهام بیمه ملت را در اختیار دارند.
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: