کد خبر: ۱۷۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۵ دی ۱۳۹۸ - 15 January 2020
شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) سه هزار و ۵۳۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۹۹ هزار و ۴۴۵ واحد رسید.
شاخص کل در بازار بورس امروز (چهارشنبه) سه هزار و ۵۳۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۹۹ هزار و ۴۴۵ واحد رسید.

براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۲۶۲ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۴ هزار و ۷۸۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۴۲۷ واحد افزایش به ۱۲۲ هزار و ۱۶ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۹۵۲ واحد رشد به ۸۱ هزار و ۴۶۹ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با پنج هزار و ۶۴۲ واحد افزایش به رقم ۴۶۹ هزار و ۹۹۷ واحد رسید، شاخص بازار اول دو هزار و ۵۱۳ واحد و شاخص بازار دوم هفت هزار و ۴۲۶ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد مخابرات ایران (اخابر) با ۴۱۹ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۹۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۵۷ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۷۲ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۱۶۷ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

 نماد پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۰۶ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۲۷۵ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۱۰۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۸۳ واحد و پتروشیمی خارک (شخارک) با ۵۹ واحد هم بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، سایپا، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت بندرعباس، بانک اقتصاد نوین و ایران خودرو در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۸۹ میلیون و ۷۵۲ هزار برگه سهم به ارزش بیش از سه هزار و ۶۳۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز ۱۶ واحد رشد داشت و بر روی کانال پنج هزار ۱۱۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۸۹۶ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۱۴ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، س. توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و نفت پاسارگاد (شپاس)  بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین پتروشیمی مارون (مارون)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، بیمه کوثر (کوثر) و پالایش نفت لاوان (شاوان)  مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: