کد خبر: ۱۶۷۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - 23 November 2019
بانکداری ایرانی - بررسی درآمدها و هزینه‌های بانک صادرات در مهر ماه نشان می‌دهد وبصادر در مهر ماه نسبت به میانگین نیم سال اول عملکرد مطلوبتری داشته است.

بانکداری ایرانی بررسی درآمدها و هزینه‌های بانک صادرات در مهر ماه نشان می‌دهد وبصادر در مهر ماه نسبت به میانگین نیم سال اول عملکرد مطلوبتری داشته است.
 
بانک صادرات در مهر ماه 1.277 میلیارد تومان درآمد از محل اعطای تسهیلات ساخته است و مبلغ 1.384 میلیارد تومان سود به سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلند مدت اعطا نموده است. همچنین در مهر ماه 304 هزار میلیارد تومان سپرده دریافت کرده است و مبلغ 14 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا نموده است.
 
درآمد تجمیعی وبصادر در دوره 7 ماهه منتهی به مهر 98 از محل تسهیلات اعطایی 7.615 میلیارد تومان است و همچنین سود اعطا شده به سپرده‌های سرمایه گذاری بلند مدت در این دوره 8.717 میلیارد تومان است. به این ترتیب تراز درآمدی وبصادر در دوره 7 ماهه منفی 107 میلیارد تومان است.
 
تراز درآمدی وبصادر در مهر ماه منفی 107 میلیارد تومان است. که به دلیل کاهش درآمد وبصادر در مهر ماه روی داده است. اما نکته مهم در رابطه تراز درآمدی وبصادر، مقایسه آن با سطح میانگین تراز درآمدی است.
 
میانگین تراز درآمدی وبصادر طی شش ماه اول منفی 165 میلیارد تومان است که در مهر ماه تراز درآمدی وبصادر منفی 107 میلیارد تومان است. بنابراین علی رغم اینکه تراز درآمدی وبصادر در مهر ماه منفی است اما نسبت به میانگین شش ماه اول شرایط بهتری داشته است.
 
 
وبصادر در مهر ماه بالاتر از میانگین نیم سال اول سپرده دریافت کرده است و تسهیلات اعطا نموده است
 
سپرده به عنوان منبع درآمدی بانک به شمار می‌رود که در مهر ماه وبصادر 304 هزار میلیارد تومان سپرده دریافت کرده است. سپرده دریافت شده در مهر ماه نسبت به شهریور ماه رشد 7 درصدی داشته است. 
 
همچنین میانگین جذب سپرده در نیم سال اول طی هر ماه 285 هزار میلیارد تومان است که در مهر ماه بالاتر از میانگین نیم سال اول سپرده دریافت کرده است. بنابراین افزایش منایع درآمد وبصادر می‌توان در ماه‌های اتی قدرت اعطای تسهیلات را افزایش دهد و در نهایت به رشد درآمدی وبصادر منجر شود.
 
علاوه بر سپرده‌های دریافتی طی، مبلغ تسهیلات اعطایی وبصادر طی مهر ماه نیز بالاتر از میانگین نیم سال اول است. وبصادر در نیم سال اول 98 به طور میانگین در هر ماه مبلغ 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعطا نموده است که در مهر ماه با اعطای تسهیلات 14 هزار میلیاردی، نشان داده است که نسبت به نیم سال اول عملکردی مطلوب تری در اعطای تسهیلات داشته است.
 
بنابراین با توجه به عملکرد مطلوب وبصادر در جذب سپرده و تخصیص آن با اعطای تسهیلات می‌توان به افزایش درآمد آتی شرکت امیدوار بود.
نگار کریمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: