کد خبر: ۱۶۷۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - 11 November 2019
بانکداری ایرانی ـ شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی در مهر ماه از محل واگذاری سهام و سود سهام درآمد 67 میلیارد تومانی شناسایی کرده است.
 بانکداری ایرانی   ـ شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی در مهر ماه از محل واگذاری سهام و سود سهام درآمد 67 میلیارد تومانی شناسایی کرده است.

به گزارش   بانکداری ایرانی   ،  شرکت سرمایه گذاری خوارزمی با یک هزار و 752 میلیارد تومان سرمایه گذاری در شرکت‌های بورسی و خارج بورس فعال است. که به 810 میلیارد تومان بر روی 44 شرکت بورسی و با 942 میلیارد تومان بر 29 شرکت خار از بورس سرمایه‌گذاری کرده است. 

تمرکز اصلی سرمایه گذاری خوارزمی بر روی واسطه‌گری‌های مالی و پولی است که نزدیک به 26% از سرمایه گذری شرکت را شمال می‌شود. بانک صادرات یکی از سهم‌های اصلی وخارزم به شمار می‌رود به طوری که 183 میلیارد تومان در این شرکت سرمایه‌گذاری شده است.

همچنین در شرکت‌های خارج بورس تمرکز وخارزم بر شرکت توسعه برق و انرژی سپهر (با مالکیت 89 درصدی)، آتی نگر سپهر ایران با مالکیت نزدیک به 100 درصدی و شرکت توسعه مدیریت سرمایه خوارزمی و سایر شرکت‌ها است.


سرمایه گذاری خوارزمی در مهر ماه هیچ سهمی را مبغ 16.6 میلیارد تومان به سبد خو اضافه کرده است که بیشترین مبلغ خرید مربوط به سهام بانک ملت است.

" وخارزم "در مهرماه مبلغ 4 میلیارد تومان سهام بانک ملت را خریده است و خرید مبلغ بالای دیگر وخارزم 3.5 میلیارد تومان سرمایه گذاری دارویی تامین است.


"وخارزم" در مهر ماه 112 میلیارد تومان سهام واگذار کرده است که واگذاری بانک پاسارگاد با 83 میلیارد تومان سنگین‌ترین واگذاری مهر ماه وخارم به شمار می‌رود. 

این شرکت‌ از 112 میلیارد تومان واگذاری 66 میلیارد تومان سود کسب نموده است چراکه بهای تمام شده سهام واگذار شده 46.3 میلیارد تومان است. 

 وخارزم در مهر ماه 13 شرکت را واگذار کرده است که از میان شرکت‌های واگذار شده، واگذاری بانک پاسارگاد با سود 55 میلیاردی، بالاترین میزان سود را از واگذاری داشته است. در این میان وخارزم از واگذاری شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و هلدینگ توسعه معادن و فلزات سودی شناسایی نکرده است.

بر اساس این گزارش در مهر ماه مبلغ یک میلیارد و 317 میلیون تومان درآمد حاصل از سود سهام شناسایی کرده است. به این ترتیب می‌توان گفت در مجموع وخارزم در مهر ماه مبلغ 67 میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده است.

 با توجه به فاصله گرفتن از فصل مجامع درآمد حاصل از سود سهام در مهر ماه کاهش یافته است اما سود حاصل از واگذاری وخارزم روند صعودی به خود گرفته است و به 66 میلیارد تومان رسیده است و موجب شده است درآمد مهر ماه وخارزم نسبت به شهریور ماه افزایش یابد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: