کد خبر: ۱۶۲۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۲۹ تير ۱۳۹۸ - 20 July 2019
مدیرعامل بیمه سامان گفت: صنعت بیمه استعداد دیجیتالی شدن و تحول دیجیتال را دارد ما هدف خود را مطابق با انقلاب صنعتی چهارم، تغییر مدل کسب و کار و حرکت به سمت دیجیتالی شدن قرار داده ایم.

بانکداری ایرانی ـ مدیرعامل بیمه سامان گفت: صنعت بیمه استعداد دیجیتالی شدن و تحول دیجیتال را دارد ما هدف خود را مطابق با انقلاب صنعتی چهارم، تغییر مدل کسب و کار و حرکت به سمت دیجیتالی شدن قرار داده ایم.
 
به گزارش  بانکداری ایرانی ، احمدرضا ضرابیه مدیرعامل بیمه سامان در نشستی خبری گفت: مجمع بیمه سامان روز ٢٧ تیرماه برگزار و عملکرد و صورت‌های مالی شرکت به تصویب رسید.
 
وی حق بیمه تولیدی بیمه سامان در دوره مالی منتهی به ٢٩ اسفند ١٣٩٧ را یک هزار و ١٦ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل ٥٣ درصد رشد داشته است. در حالی که رشد صنعت بیمه در سال بین ٢٠ تا ٢٥ درصد است، ما ٥٣ درصد رشد داشتیم که این موضوع ناشی از افزایش سهم بازار ماست.
 
مدیرعامل بیمه سامان همچنین از بررسی یک میلیون و ٢٨٠ هزار پرونده خسارت طی سال گذشته در این شرکت و پرداخت ٤٥٠ میلیارد تومان خسارت خبر داد و اظهار داشت: توانگری مالی بیمه سامان در سال ٩٦، معادل ١٣٢ درصد و سطح یک بود که در سال گذشته موفق شدیم در سطح یک باقی بمانیم.
 
وی سود هر سهم بیمه سامان را ٣١٧ ریال و سود پرداختی به هر سهم را ١٠٠ ریال اعلام کرد که در روز مجمع به حساب صاحبان سهام واریز شده است.
 
مدیرعامل بیمه سامان اظهار داشت: ما همچنین درخواست برگزاری مجمع فوق العاده برای افزایش سرمایه از ١٥٠ میلیارد تومان به ٢٥٠ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران، آورده سهامداران و سود انباشته را داده ایم که این مجمع بعد از موافقت نهادهای ناظر برگزار خواهد شد و بدنبال آن هستیم تا توانگری مالی بیمه سامان را در پایان سال ٩٨ به ١٨٠ درصد برسانیم.
 
ضرابیه تاکید کرد: شرکت بیمه سامان توانست درآمد حق بیمه خود را در سال ۱۳۹۷ به بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهد و رشدی معادل ۵۳ درصد در مقابل رشد ۲۵ درصدی بازار بیمه کسب کند تا با توسعه شبکه فروش و ایجاد مرکز نوآفرینی، بستر لازم برای کسب سهم ۶ درصد از بازار بیمه کشور در افق ۱۴۰۰ را مهیا کند.
 
ضرابیه با اشاره به محصولات نوین این شرکت مانند بیمه بدنه اتومبیل پیمایشی، بیمه نامه تبلت و موبایل، بیمه نامه درمان انفرادی و … گفت: در سال جاری محصول منحصر به فرد دیگری با عنوان «یونیت لینک» که نوعی بیمه عمر پیشرفته است، با مجوز بیمه مرکزی رونمایی خواهد شد.
 
وی افزود: این محصول قابلیت شفاف سازی نوع سرمایه گذاری انجام شده برای مشتری را دارد، به طوری که در هر لحظه می توان شرایط سبد سرمایه گذاری آن را مشاهده کرد.
 
مدیرعامل شرکت بیمه سامان همچنین با بیان این که نمایندگان، کارگزاران و شبکه فروش عضو جدایی ناپذیر فعالیت های شرکت هستند، از حضور حدود ۷۰۰ نفر همکار و یک هزار نفر اعضای شبکه فروش در این شرکت خبر داد و گفت: همه تحولاتی که در شرکت پیش بینی شده، برای توانمندسازی شبکه فروش است.
 
ضرابیه با بیان این که در سال ۹۷ کشور شاهد افزایش هزینه‌های بهداشت و درمان بوده است، ادامه داد: بیمه سامان توانسته با پرداخت بیش از دو هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت درمان، نقشی عملی در کاهش هزینه‌های مردم کشورمان داشته باشد و با مدیریت صحیح پرتفوی ریسک‌های بیمه‌ای، انضباط مالی و سرمایه‌گذاری بهینه، در تأمین منافع سایر ذینفعان شرکت نیز موفق عمل کند.
 
مدیرعامل بیمه سامان ضریب نفوذ بیمه در کشور را ٢.٣ درصد عنوان کرد و با اشاره به هدفگذاری رسیدن ضریب نفوذ بیمه به ٧ درصد در پایان برنامه ششم توسعه، گفت: صنعت بیمه در سال بیش از ٢٠ درصد رشد دارد ولی برای رسیدن به رقم ٧ درصدی نیاز به میان بر داریم که از نظر ما این میان بر حمایت و توسعه استارتآپ هاست.
 
ضرابیه درباره فعالیت شرکت پلنت گفت: این شرکت ظرفیت پذیرش ١٠٠ استارتآپ را دارد و در حال حاضر ١٢ استارتآپ در آن فعال هستند که برخی از این شرکت ها در زمینه بهداشت و درمان (شمارش ضربان قلب، تعداد گام های فرد طی روز و ...)، بازدید اولیه بیمه بدنه خودرو و صدور برخط بیمه ثالث و ... فعال هستند.
 
وی سامانه سنهاب بیمه مرکزی را یک شاهکار توصیف کرد و افزود: سنهاب حتی در مقایسه با سامانه های مشابه در کشورهای پیشرفته بسیار بهتر است و به ما در ارائه و تدوین تحلیل های درست کمک شایانی می‌کند.
 
ضرابیه همچنین اعلام کرد که بیمه سامان جزو آن دسته از شرکت هایی که برای شرکت خودروسازی سایپا بیمه نامه خودروهای صفر کیلومتر صادر می‌کردند، نبوده و طلبی از این شرکت ندارد.
 
مدیرعامل بیمه سامان در پایان از وجود حاکمیت شرکتی در بیمه سامان یاد کرد و افزود:شرکت بیمه سامان در راستای حفظ حقوق ذینفعان خود نسبت به توسعه حاکمیت شرکتی اهتمام ورزیده و در این جهت همواره سعی نموده فراتر از الزامات قانونی خود عمل کند. کمیته حسابرسی شرکت که از سال 1386 فعال می باشد بصورت مستمر تشکیل جلسه می دهد و به عنوان بازوی کنترل داخلی هیأت مدیره شرکت به خوبی عمل می کند.
 
وی گفت : شرکت بیمه سامان اولین شرکتی بود که در راستای انطباق با آئین نامه شماره 93 شورای عالی بیمه با موضوع "آئین نامه حاکمیت شرکتی در مؤسسات بیمه" نسبت به تعیین کلیه اعضاء هیأت مدیره خود از افراد حقیقی اقدام نمود. ارکان "مدیریت ریسک" و "تطبیق مقررات" علاوه بر "حسابرسی و کنترل داخلی" که از قبل در شرکت مستقر بود ایجاد شده و در حال توسعه فعالیت می باشند.
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: