کد خبر: ۱۶۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - 18 June 2019
مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: دولت به هیچ عنوان در حوزه کالاهای اساسی دست به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نمی زند.
 مدیر عامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: دولت به هیچ عنوان در حوزه کالاهای اساسی دست به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نمی زند.

علی صحرایی امروز  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در واکنش به خبرهای منتشر شده مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و نیز تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: تایید یا رد چنین اقدامی در حوزه مقام ناظر پولی یعنی بانک مرکزی است، تاثیر اجرای چنین موضوعی در هر صنعت و شرکتی متفاوت با دیگر صنایع خواهد بود.

وی اظهار داشت: دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای کالاهای اساسی حذف نمی کند و باقی شرکت ها متناسب با اینکه عرضه کننده محصول هستند از ارز نیمایی استفاده خواهند کرد که به نظر می رسد حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نمی تواند تاثیر چندانی بر این صنایع داشته باشد.

صحرایی افزود: بازار همزمان با تغییرات نرخ ارز، به لحاظ قیمتی خود را با ارزش های جایگزین هماهنگ می کند و اکنون هم شاهد اجرای بخشی از این کار در بازار هستیم.

مدیر عامل بورس تهران به تاثیر راه اندازی بازار متشکل ارزی بر بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: راه اندازی این بازاری زمینه تعیین یک نرخ واحد در بازار را فراهم می کند و سبب نظم بخشیدن در بازارهای غیر رسمی می شود.

وی اظهار داشت: مسئولان حاضر در بورس مشتاق راه اندازی بازار متشکل ارزی هستند زیرا با اجرای چنین اقدامی شاهد کاهش سردرگمی و رانت بازی ها در بازار خواهیم بود.

صحرایی در پایان افزود: با راه اندازی بازار متشکل ارزی تمام شرکت ها تکلیف معاملات خود را می دانند که این موضوع به طور حتم به ایجاد شفافیت معاملات انجام شده در بورس کمک خواهد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: