کد خبر: ۱۵۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 28 April 2019
بانکداری ایرانی ـ در سالهای گذشته که برخی از موسسات با بحران رو به رو شدند مساله ورود بانک های بزرگ به این بحران مطرح شد. علت اصلی ورود بانک‌های بزرگ به این بحران حل مشکلات سپرده‌گذاران بود.

بانکداری ایرانی  ـ    در سالهای گذشته که  برخی از موسسات با بحران رو به رو شدند مساله ورود بانک های بزرگ به این بحران مطرح شد. علت اصلی ورود بانک‌های بزرگ به این بحران حل مشکلات سپرده‌گذاران بود. 
 
به گزارش بانکداری ایرانی  ، یکی از بانکهایی که در این حوزه به دستور بانک مرکزی ورود کرد، بانک صادرات بود اما این ورود چندان به به نفع بانک صادرات نبود اما بنابه تکلیف بانک مرکزی ورود کرد، چرا که سه موسسه میزان، ثامن و پروژه شاندیز به این بانک سپرده شد که در نهایت 74 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است اما این رقم پرداختی بانک صادرات هنوز به حساب بانک برنگشته است. 
 
این در حالی است که خود بانک صادرات بیش از 340 هزار میلیارد ریال بدهی در 9 ماهه منتهی به 30 آذر 97 ثبت کرده است، این مساله سبب دردسرهایی برای بانک صادرات در بلند مدت خواهد شد. اما ظاهرا  از سال 97  پیگیری مسائل  موسسه ثامن به بانک انصار محول شده است. حال آنکه بدهی بانک صادرات تسویه نشده است. 
 
در همین رابطه مدیرعامل بانک صادارت در خصوص مطالبات  موسسه ثامن الائمه به بانکداری ایرانی گفت : تا کنون توافقاتی با بانک مرکزی و بانک انصار انجام دادیم اما هنوز بدهی این موسسه به بانک صادرات از طرف بانک مرکزی پرداخت نشده است.
 
حجت الله صیدی  گفت: در سال 97 مقرر شده که موسسه ثامن الائمه با بانک انصار ادغام شود و از طرف دیگر بانک انصار هم با بانک سپه ادغام خواد شد به همین دلیل پروسه تسویه حساب با بانک صادرات طولانی و کمی پیچیدده شده است. 
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: