کد خبر: ۱۵۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - 18 February 2019
پیش‌بینی ارائه مشوق‌های مالی از سوی بانک‌های مرکزی اقتصادهای بزرگ موجب شد شد سهام آسیایی به طور گسترده جهش کند.
پیش‌بینی ارائه مشوق‌های مالی از سوی بانک‌های مرکزی اقتصادهای بزرگ موجب شد شد سهام آسیایی به طور گسترده جهش کند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه با پیش‌بینی ارائه مشوق‌های مالی از سوی بانک‌های مرکزی اقتصادهای بزرگ، سهام آسیایی به طور گسترده جهش کردند.

گسترده‌ترین شاخص آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌ای در خارج از ژاپن ۱ درصد جهش کرد و سقوط سنگین روز جمعه خود را جبران کرد.

نیکی ژاپن ۱.۸ درصد جهش کرد و به بالاترین سطح امسال خود رسید، درحالی که شاخص سهام استرالیا ۰.۷ درصد رشد کرد.

شاخص شرکت‌های برتر شانگهای ۱.۶ درصد جهش کرد.  

اما درحالی‌که بازارهای آمریکا با تعطیلات رسمی بستنه بودند، امروز معاملات کمی تحت شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ انجام شد و این شاخص بدون تغییر ماند.

بازارهای سهام جهان با این امید تقویت شدند که مذاکرات تجاری آمریکا و چین منجر به توافقی خواهد شد که جنگ تجاری میان این دو کشور را خاتمه خواهد داد.

دو طرف این هفته مذاکرات خود را در واشنگتن ادامه خواهند داد. دونالد ترامپ اعلام کرده است که درصورتی که دستیابی به توافق، نزدیک باشد، ضرب‌العجل ۱ مارچ خود برای رسیدن به توافق را تمدید خواهد کرد. هر دو طرف پس از مذاکرات پنج روزه هفته گذشته در پکن، از پیشرفت در روند مذاکرات سخن گفتند.

همچنین نیاز به اقدامات حمایتی مالی از سوی قوی‌ترین بانک‌های مرکزی جهان، در روز دوشنبه این انتظار را بالا برد که این بانک‌ها به زودی مشوق‌های مالی‌ای را برای حمایت از اقتصادهای خود ارائه خواهند کرد.

نیاز به مشوق‌های مالی در حالی تقویت شد که داده‌های روز دوشنبه نشان داد صادرات سنگاپور به شدت افت کرده است و تقاضای خارجی برای ماشین‌آلات ژاپنی هم با کاهش بزرگی مواجه شده است.
در بازار ارز، شاخص دلار در ۹۶.۸۱۱ واحد قرار گرفت. نرخ برابری دلار با ین هم در رقم ۱۱۰.۵۳ ثابت ماند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: