کد خبر: ۹۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۶ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - 17 April 2017
ملت ما، ملت فرهنگ، ‌عشق به قرآن، پیامبر و اهل بیت و عشق و اخلاق است. نگذاریم فضا با دروغ، تهمت و گفتن سخن خلاف آلوده شود. افتخار ما راستگویی، ‌شفافیت، ‌احترام به حقوق یکدیگر است.


دنیای اقتصاد: حسن روحانی، رئیس‌جمهوری روز گذشته به‌منظور بهره‌برداری از فازهای جدید منطقه گازی پارس‌جنوبی و افتتاح چند طرح و پروژه در حوزه نفت و پتروشیمی به عسلویه سفر کرد. در جریان این سفر بهره‌برداری از سکوهای گازی فازهای ١٧، ١٨، ١٩، ٢٠ و ٢١ پارس‌جنوبی و فاز یک طرح توسعه برداشت و تولید از لایه‌های نفتی میدان مشترک پارس‌جنوبی آغاز شد. به گزارش «ایسنا» روحانی در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها تاکید کرد: اگر ما با هم باشیم، ‌وحدت داشته باشیم و دست به دست هم دهیم می‌توانیم پیشرفت کنیم و عزت، آرامش و پیشرفت دوباره را به‌دست آوریم. او تاکید کرد: در‌صورتی‌که دست به دست هم دهیم و دنبال مسائل جزئی و پیش پا افتاده نرویم، پیشرفت می‌کنیم. ملت ما، ملت فرهنگ، ‌عشق به قرآن، پیامبر و اهل بیت و عشق و اخلاق است. نگذاریم فضا با دروغ، تهمت و گفتن سخن خلاف آلوده شود. افتخار ما راستگویی، ‌شفافیت، ‌احترام به حقوق یکدیگر است.

 

روحانی با بیان اینکه ما باید به بزرگان کشور احترام بگذاریم، گفت: دیدیم روزی که عده‌ای به شهید بهشتی توهین کردند،‌ اما پس از شهادتش سال‌ها شرمنده بودند. دیدیم عده‌ای به آیت‌الله هاشمی توهین کردند، اما امروز پس از پرواز روح او به آسمان‌ها شرمنده هستند. تازه این شرمندگی این دنیاست، شرمندگی قیامت بیشتر است.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: ما انقلاب نکرده‌ایم که رو در روی هم بایستیم و همدیگر را تخریب کنیم و برای مواد غذایی دستمان به سمت بیرون دراز باشد. ما به فکر خودکفایی و صادرات گندم، گاز، نفت گاز و گازوئیل و بنزین بودیم. ان‌شاءالله در هفته‌های آینده خودکفایی در زمینه بنزین نیز تحقق خواهد یافت. به گزارش خبرآنلاین، روحانی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: برادرانه در کنار هم و دستگیر یکدیگر باشیم و با نهایت صداقت با مردم سخن بگوییم؛ چراکه ملت ایران، به‌دنبال صلح، آرامش، پیشرفت، امنیت و عزت بیشتر است.

 

بازگشت تولید نفت به مرز قبل از تحریم

به گزارش «ایرنا» روحانی در ادامه سخنانش گفت: فازهای پارس‌جنوبی سکوهای پرش ایران به سمت پیشرفتی است که مورد انتظار ملت بزرگ ایران است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهوری در مراسم بهره‌برداری از 6 فاز منطقه انرژی پارس‌جنوبی در عسلویه، همچنین افتتاح همزمان چند فاز در پارس‌جنوبی و بهره‌برداری از لایه نفت پارس‌جنوبی در کنار افتتاح چند پروژه پتروشیمی در این منطقه را روزی تاریخی، بی‌نظیر و فراموش نشدنی توصیف کرد و گفت: اینکه ایران قدرتمند می‌تواند در یک روز طرح‌هایی با بیش از 20 میلیارد دلار را در منطقه پارس‌جنوبی به بهره‌برداری برساند، افتخار بزرگی برای همه ایرانیان و روزی به یادماندنی برای تاریخ صنعت نفت کشور محسوب می‌شود.

رئیس‌جمهوری با اشاره به چهار بار حضور خود در منطقه پارس‌جنوبی طی فعالیت دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: هر بار که به این منطقه آمده‌ایم، شاهد گام‌های بلندی در توسعه و پیشرفت کشور بوده‌ایم. روحانی با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین هدف ما ایرانیان، ایران پیشرفته و پیشرو است، اظهار کرد: یادمان باشد که بزرگ‌ترین هدف ما آن است که ایران را به نقطه اوجی برسانیم که همه ایرانیان در تاریخ در انتظار آن بودند.

روحانی افزود: زمانی که اقتصاددانان کشورمان، توانستند، تورم 45 درصد را تک‌رقمی کنند نیز روز افتخار برای ما ایرانیان بود. همچنین روزی که شاهد بودیم رشد اقتصادی کشورمان بعد از 12 سال انتظار برای اولین بار از 8 درصد عبور کرد، نیز روز افتخاری برای همه ما ایرانیان بود. رئیس‌جمهوری گفت: امروز نیز شاهد افتخار دیگری هستیم؛ چراکه امروز روز تحقق اقتصاد مقاومتی است، صنعت نفت و مدیران نفتی کشورمان در سال 95 و 96 روزهای پرافتخاری را خلق کرده‌اند. آنان در طول چند ماه توانستند قدرت صادرات نفت خام و میعانات را به 2 برابر افزایش دهند و وزیر و مدیران نفت کشورمان در اوپک توانستند، حق غصب شده ملت ایران را بازپس بگیرند و تولید نفت را در بازار جهانی همزمان با کاهش دیگر تولیدکنندگان نفت به مرز قبل از تحریم برسانند؛ بنابراین 27 فروردین 96، روز ماندگاری برای صنعت نفت و گاز کشور، محسوب می‌شود.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: اینکه امروز در یک میدان مشترک از میزان برداشت کشور همسایه در همین میدان، سبقت می‌گیریم و ظرفیت تولید از 240 میلیون مترمکعب گاز در آغاز به‌کار دولت یازدهم امروز بعد از 5/ 3 سال، به 575 میلیون مترمکعب رسیده است و به بیش از 2 برابر افزایش داشته است، نشانگر آن است که «ما می‌توانیم» لذا اگر با هم وحدت داشته باشیم و دست به دست هم بدهیم، «می‌توانیم».

 

افتتاح بزرگ‌ترین بنادر کشور

به گزارش خبرآنلاین رئیس‌جمهوری سپس گفت: ما باید بتوانیم در همه زمینه‌ها گام‌های بزرگ برداریم، ما به‌دنبال نوسازی ناوگان حمل‌و‌نقل کشور هستیم و می‌خواهیم ایران را به کریدور بین‌المللی شمال - جنوب و شرق - غرب مبدل کنیم. رئیس‌جمهوری سپس گفت: بزرگ‌ترین بنادر کشور تا پایان دولت یازدهم در چابهار و شمال کشور افتتاح می‌شود تا کریدور شمال-جنوب را برای بهره‌برداری اقتصادی ایران راه‌اندازی کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: