کد خبر: ۹۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - 16 April 2017
بانكداري ايراني -هامونی به خبر مهم انتشار اولین اگهی اوراق معامله خرید از فرابورس اشاره کرد و گفت: برای اولین بار انتشار این اوراق توسط بانک حکمت ایرانیان و از طریق صندوق بازارگردانی سهم آشنا عملیاتی و باعث عمق بخشی به بازار خواهد شد.
 بانكداري ايراني - مدیرعامل فرابورس از انتشار اولین آگهی اوراق معامله خرید و آغاز معاملات آن از سه شنبه جاری خبر داد.

 بانكداري ايراني ؛ امیر هامونی در دومین روز از دهمین نمایشگاه بورس، بانک ، بیمه در جمع خبرنگاران حاضر شد و با تشریح خلاصه عملکرد سال 95 گفت: علی رغم اینکه بازار در سال گذشته به لحاظ متغیرهای کلان اثرگذار سال سختی داشت اما با این حال شاخص فرابورس 9 درصد رشد کرد و ارزش بازار از 96 به 104 هزار میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه فرابورس در این نمایشگاه با رویداد فین استارز 2017 ظاهر شده، هدف از برگزاری این رویداد را کمک به طراحی اقتصاد سیستم دانش بنیان و راه اندازی بازار صندوق های جسورانه عنوان کرد و ادامه داد: شرکت های دانش بنیان می توانند با ایده های جدید در حوزه های بورس،بانک و بیمه مشکلات بازارهای مالی را برطرف کنند و سازمان ها نیز حاضرند روی این ایده ها سرمایه گذاری کنند.

این مقام مسئول افزود: در رویداد فین استارز بالغ بر 70 گروه استارت آپ ثبت نام کرده اند که از این تعداد 50 گروه برگزیده و از فیلترها عبور کرده اند. در مسابقات استارت آپی از 50 گروه برتر، 3 گروه به عنوان برگزیده این حوزه انتخاب و جوایزی دریافت می کنند. همچنین با کمک شرکت های خارجی،استارت آپ ها می توانند صورت های مالی را با فرهنگ IFIS تهیه کنند.دبیرخانه فین استارز دایمی خواهد بود و پس از اتمام نمایشگاه نیز ایده های جدید را جهت توسعه بازار سرمایه بررسی خواهد کرد.

هامونی به خبر مهم انتشار اولین اگهی اوراق معامله خرید از فرابورس اشاره کرد و گفت: برای اولین بار انتشار این اوراق توسط بانک حکمت ایرانیان و از طریق صندوق بازارگردانی سهم آشنا عملیاتی و باعث عمق بخشی به بازار خواهد شد.

مدیرعامل فرابورس در خصوص روال عرضه های اولیه در سال جاری گفت: متناسب با شرایط بازار، عرضه های اولیه صورت خواهد گرفت. اثر میان و بلند مدت عرضه های اولیه در بازار و شاخص هیچ تاثیری ندارد اما در روند کوتاه مدت بازار اثرگذار است. همچنین برگزار نشدن این عرضه ها به صورت میان و بلند مدت به ضرر بازار سرمایه خواهد بود.

هامونی در مورد بازار بدهی هم توضیح داد: سهم بازار بدهی در سال 94، حدود 50 درصد ارزش معاملات فرابورس بود که در سال گذشته با رشد 10 درصدی همراه شده است.

وی با اشاره به اینکه رتبه بندی اعتباری ندارند و تضامین خود را از اعتبارات می گیرند اظهار داشت: تا به حال یک ریال نیز نکول نداشته اند.

این مقام مسئول افزود: با مدیریت نرخ در بازار بدهی و پیشنهادهایی به دولت جهت ایجاد کمیته ثبات مالی و کمیته باز و همچنین توسعه زیرساخت های بازار بدهی،میانگین این نرخ 3-4 درصد کاهش داشته است.

هامونی با اشاره به بازار بین بانکی گفت: اگر این بازار با ندادن مجوز به موسسات غیر مجاز و خارج نشدن پول از بانک های رسمی به ثبات برسد،نرخ بازار بدهی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: