کد خبر: ۹۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - 15 April 2017
بانكداري ايراني - شاپور محمدی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بورس، بانک و بیمه با اشاره به توقف طولانی‌مدت نمادهای بورسی، اظهار کرد: باید برای توقف طولانی‌مدت نمادهای بورسی چاره‌ای برای همیشه به دست آوریم.
  بانكداري ايراني -دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با حضور محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه و علی طیب نیا وزیراموراقتصادی و دارایی شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی و عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی ایران در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز بکار کرد.

به گزارش بانكداري ايراني ،  در این نمایشگاه همه ارکان بازار سرمایه از جمله کارگزاری ها، شرکت های تامین سرمایه، شرکت های مشاور سرمایه گذاری، موسسات اعتباری، شرکت های خدمات بازار سرمایه و همچنین بانک ها، بیمه ها و شرکت هایی که در بورس پذیرفته شده اند، حضور دارند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار می‌گوید امسال برای بازار سرمایه باید سال رفع محدودیت‌ها باشد و در این زمینه محدودیت معاملات را برای پرسنل کارگزاری‌ها باید کم کرد.

 محمدی گفت: امیدواریم امسال، سال رفع محدودیتهای بازار سرمایه باشد، بنابراین محدودیت هایی که ضرورت آن کمتر شده است، تلاش داریم با راهنمایی وزیر اقتصاد و اعضای شورای عالی بورس، این محدودیت را برای پرسنل کارگزاری رفع کرده و توقف طولانی مدت نمادها را برای همیشه حل خواهیم کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی معاملات اختیار فروش و اختیار خرید، ادامه داد: امسال معاملات آپشن به بیش از ۳۰ شرکت در بورس تسری پیدا خواهد کرد و به دامنه نوسان پویا تبدیل خواهد شد.

محمدی با اشاره به معاملات بورس انرژی، اظهار کرد: امسال شرکت‌های فعال در بورس انرژی به ۱۵۰ شرکت رسید و محصولات نفتی با همکاری وزیر نفت در بورس انرژی معامله شد.

وی تصریح کرد: در حوزه الزام به افشای صورتهای مالی در چارچوب IFRS اقدامات خوبی انجام شد که نتایج آن را امسال با همکاری بانک مرکزی و بیمه مرکزی مشاهده خواهیم کرد.

به گفته محمدی، اندازه بازار سرمایه در سال قبل بدون احتساب صندوق ها به ۴۹۰ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به چهارسال گذشته، ۱۰۳ درصد رشد داشته است؛ این در حالی است که صندوق های سرمایه گذاری نیز حدود ۱۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارند که مجموعه این ارزشها، از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بیشتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۱۹۵ هزار میلیارد تومان در چهار بورسی که در کشور داریم، معامله انجام شد که رشد بسیار خوبی را نشان می دهد، همچنین در حوزه معاملات اوراق سهام نیز حجم معاملات ۱۵ درصد رشد داشت.

محمدی گفت: بحث نرخ اوراق بدهی و کنترل حجم بازار بدهی تجربه خوبی است که حاصل شده و امسال باید با دقت بیشتری در این حوزه عمل شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان کرد: در خصوص تعداد کدهای سهامداری در سال ۹۱ حدود ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر کد سهامداری داشتند که امروز به بیش از یازده میلیون رسیده است. پس ضریب نفوذ بازار سرمایه نیز افزایش یافته است.

محمدی گفت:لایحه قانون بازار سرمایه در سال جاری تدوین خواهد شد و به روز رسانی سامانه معاملات نیز در سه ماهه اول امسال انجام خواهد گرفت و سامانه های تکمیلی نیز تا پایان سال به جمع سامانه ها اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از کارهای خیلی مهم در بازار سرمایه فرهنگ‌سازی و گرفتن ارتباط با مخاطبان بازار سرمایه است، در نتیجه یکی از اهداف نمایشگاه این موضوع است. ۱۷ کارگزاری، ۱۶ بیمه، ۵۰ صندوق سرمایه‌گذاری و ۱۰ بانک در این نمایشگاه حضور دارند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره‌ اقدامات سازمان در سال گذشته، اظهار کرد: لزوم افشای صورت‌های مالی با توجه به استانداردهای IFRS، انتشار اوراق MBS، راه‌اندازی و پذیرش پسته و زعفران در بورس کالا از کارهایی بودند که در سال گذشته در بازار سرمایه صورت گرفته‌ است. همچنین جداسازی هسته معاملاتی بورس از فرابورس، بحث افشای تولید ماهانه شرکت‌ها از جمله موارد دیگری بودند که سال گذشته انجام پذیرفت.

در این دوره نمایشگاه ۱۴۲ شرکت ارایه دهنده گان خدمات مالی، ۳۸ شرکت سرمایه گذاری و خدمات مالی، ۱۵ شرکت بیمه و خدمات بیمه، ۱۰ بانک و موسسه اعتباری و ۱۶ کارگزاری حضور یافته اند.


دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه که از آن به عنوان بزرگترین رویداد مالی کشور یاد می شود، تا 29 فروردین در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاست.

برگزاری کارگاه های آموزشی، تشکیل کارگاه بین المللی مالی اسلامی و معرفی دستاوردهای بازار سرمایه ایران از جمله برنامه های این دوره از نمایشگاه است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: