کد خبر: ۹۹۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - 14 April 2017
در گردش عید سال گذشته گوجه فرنگی به وفور و با نازلترین قیمت در بازار موجود بود که به همین دلیل کشاورزان امسال به کاهش کشت محصول اقدام کردند که درنهایت این امر نوسانات قیمت را رقم زد و این وضعیت تا ۲۰ روز آینده با رسیدن محصول نو به بازار ادامه دارد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ جدید انواع میوه و سبزی در بازار را اعلام کرد.

به گزارش آنا از اتاق اصناف ایران،‌ حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به آخرین تحولات بازار میوه و سبزی اظهار داشت: در گردش عید سال گذشته گوجه فرنگی به وفور و با نازلترین قیمت در بازار موجود بود که به همین دلیل کشاورزان امسال به کاهش کشت محصول اقدام کردند که درنهایت این امر نوسانات قیمت را رقم زد و این وضعیت تا ۲۰ روز آینده با رسیدن محصول نو به بازار ادامه دارد.

وی نرخ هر کیلو گوجه فرنگی در میدان را از ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد و اضافه کرد: همچنین نرخ هر کیلو خیار نو ورامین ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰، خیار دزفول هزارو ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان، پیاز ۶۰۰ تا هزار تومان و سیب زمینی هزار و ۶۰۰ تا هزار و ۸۰۰ تومان است.

مهاجران از کاهش قیمت برخی اقلام همچون سیب و موز در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر هر کیلو سیب با کاهش هزار تومانی از ۶ تا ۶ هزار و ۵۰۰، موز با کاهش ۵۰۰ تومانی از ۴ هزار و ۸۰۰ تا ۵ هزار تومان، کیوی ۵ تا ۶ هزار تومان، پرتقال شمال با کیفیت ۴ تا ۵ هزار تومان است.
به گفته رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ هر کیلو سبزی خوردن ۲ هزارو ۵۰۰ و سبزی جور (پلو، آش، قورمه) هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان است.

وی با اشاره به نرخ میوه‌های نوبرانه بهاری گفت: نرخ هر کیلو چغاله ریز کاشان ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان، و سایر چغاله‌ها ۸ تا ۱۵ هزار تومان است ضمن آنکه گوجه سبز نوبرانه تا دو روز آینده در بازار عرضه می‌شود.
مهاجران در خصوص وضعیت قیمت سایر میوه‌های بهاری و تابستانی تصریح کرد: تا زمانیکه محصول به بازار عرضه نشود نمی‌توان پیش بینی دقیقی از وضعیت قیمت آن در بازار داشت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: