کد خبر: ۹۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - 08 April 2017
رئال مادرید و اتلتیکومادرید ۹۳ سال پیش خاص‌ترین داربی شهر مادرید را برگزار کردند.

رئال مادرید و اتلتیکومادرید ۹۳ سال پیش خاص‌ترین داربی شهر مادرید را برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، خاص‌ترین داربی  مادرید در سال ۱۹۲۴ برگزار شد. دو تیم رئال مادرید و اتلتیکو مادرید برای گرامیداشت یاد ماریانو آراته به مصاف هم می‌رفتند. در آن زمان آراته از فوتبال خداحافظی کرده بود. او یکی از بهترین‌های تیم المپیک اسپانیا در بازی‌های ۱۹۲۰ آنتورپ بود. اسپانیا در آن رقابت‌ها مدال برنز را کسب کرد. مدافع پیشین رئال سوسیداد علاوه بر فوتبال بازی کردن مکانیک  نیز بود و تا پایان بازنشستگی‌اش به این کار مشغول بود. او در سال ۱۸۹۳ متولد شد و زمانی که ۳۱ سال داشت تصمیم گرفت فوتبال را کنار بگذارد.

دو تیم اسپانیایی با توافق هم تصمیم گرفتند این بازی را به منظور تقدیر از آراته برگزار کنند. در این بازی یکی دیگر از بهترین‌های تیم المپیک اسپانیا حضور داشت. او خوسه ماریا بلائوسته غول پیکر بود. خوسه ماریا ۱.۹۵ متر قد داشت و ۹۵ کیلو بود. در آن زمان میانگین قد و وزن کمتر بود. بلائوسته نیز با وجود این که چهار سال از آراته بزرگتر بود در این سال از فوتبال خداحافظی کرد. بازیکن اهل بیلبائو یک فصل برای اتلتیکومادرید بازی کرد. تیم مادریدی در آن زمان جزیی از بیلبائو بود و از سال ۱۹۲۳ کمی پیش از این دیدار کاملا از بیلبائو جدا شد. بلائوسته نخستین کاپیتان تیم ملی اسپانیا بود و در المپیک آنتورپ نیز بازوبند را در اختیار داشت.  به خاطر شخصیتش بازوبند کاپیتانی را به او داده بودند. بلائوسته در نخستین بازی اسپانیا  در المپیک حضور نداشت و به همین خاطر آراته به عنوان کاپیتان انتخاب شد.

بازی ساعت سه و نیم در ورزشگاه قدیمی راسینگ مادرید برگزار شد. استادیوم پر از تماشاگر بود. در این دیدار رنه پتی فرانسوی آخرین بازی‌اش را برای  مادرید انجام داد. او یک اسطوره در مادرید به حساب می‌آمد و سال‌ها از او یاد شد. پتی فرزند یک مهندس فرانسوی بود که در دکس متولد شده بود اما در ایرون بزرگ شد. پتی دو فصل در سال‌های ۱۹۱۸ و ۱۹۱۶  برای مادرید بازی کرد. سپس دوباره به ایرون بازگشت. سانتیاگو برنابئو همیشه از او به عنوان یکی از مهمترین بازیکنان تاریخ فوتبال یاد می‌کرد. برنابئو در این باره گفت: دو فوتبالیست بزرگی که مادرید در اختیار داشته است آلفردو دی استفانو و رنه پتی هستند. پتی در المپیک آنتورپ به همراه تیم فرانسه بازی کرد اما در سال ۱۹۲۷ ملیت اسپانیایی گرفت و تلاش کرد برای تیم ملی این کشور بازی کند ولی هرگز این اتفاق نیفتاد. او دوران حرفه‌ای‌اش را با حضور در اونیون د ایرون به پایان رساند. مهندس راه سازی تا پایان زندگی‌اش در ایرون ماند.


در ترکیب مادرید مارتینس، اسکوبال، آراته، مخیا، رنه پتی، مندس ویگو، مونیاگوری، برنابئو، مونخاردین، پرس و دل کمپو حضور  داشتند و برای اتلتیکو باروسو، پائولو، آلفونسو اولاسو، بوردیل، بلائوسته، سوارس، تادوری، تریانا، اورتیس و لوییس اولاسو بازی می‌کردند. دو تیم بازی زیبایی را به نمایش گذاشتند و مدت‌ها درباره این بازی صحبت شد. اتلتیکو در نیمه نخست توپ را در اختیار داشت و با گل‌های تادوری و لوییس اولاسو ۴۵ دقیقه نخست را با پیروزی به پایان رساند. در نیمه دوم شرایط متفاوت شد و مادرید گلزنی کرد. ضربه آزاد رنه پتی و شوت‌های مونخاردین و دل کمپو مادرید را سه بر صفر پیش انداخت و در نهایت مونچین تیانا بازی را به تساوی رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: