کد خبر: ۹۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - 08 April 2017
بانكداري ايراني - بانک سینا از جمله بانک‌هایی که است که در سال 95 توانست در ردیف بانک‌های سودده کشور قرار گیرد. این در حالی است که اغلب بزرگان این صنعت در کشور با زیان‌های چندهزار میلیاردی روبرو شده اند . لذا این وضعت نشان از وضعیت خوب این بانک در سالهای پیش رو دارد.
 بانكداري ايراني -بانک سینا از جمله بانک‌هایی که است که در سال 95 توانست در ردیف بانک‌های سودده کشور قرار گیرد.  این در  حالی است که اغلب بزرگان این صنعت در کشور با زیان‌های چندهزار میلیاردی روبرو شده اند . لذا این وضعت نشان از وضعیت خوب این بانک در سالهای پیش رو دارد. 

به گزارش بانكداري ايراني ، بانک سینا در سطح بین المللی و داخلی توفیقات خوبی کسب کرده است که این گزارش به شمارش و توصیف آنها می پردازد.

 این توفیقات عبارتند از : 
- کسب رتبه سوم برترین بانکهای تجاری جهان اسلام 

 بانک سینا  در رتبه بندی 10 بانک برتر تجاری اسلامی جهان از سوی نشریه بین المللی معتبر و تخصصی بنکر موفق شد با دو پله ارتقا، جایگاه سوم را از نظر بازده دارایی ها (ROA ) کسب کند. نشریه بنکر هر ساله نسبت به پایش و اعلام رتبه بانک های تجاری جهان اسلام اقدام می نماید که در رتبه بندی جدید این نشریه در نوامبر 2015، بانک سینا رتبه سوم را در شاخص بازدهی دارایی ها به خود اختصاص داده است. گفتنی است این بانک در رتبه بندی سال گذشته نشریه بنکر، موفق به کسب رتبه پنجم در بین 10 بانک برتر تجاری اسلامی جهان شده بود. شاخص بازده دارایی ها جزو شاخص های اصلی سودآوری و بیانگر بازدهی به دست آمده از کل دارایی های در اختیار بانک است.

-کسب رتبه دوم نظام بانکی در شاخص های عملکردی شبکه شتاب 

بر اساس گزارشهای منتشر شده از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی در زمینه عملکرد ماهانه بانک ها و موسسات اعتباری عضو شبکه شتاب در سال 94، بانک سینا رتبه دوم نظام بانکی در شاخص تراکنش های موفق به کل تراکنش را با 99.44 درصد به خود اختصاص داده است.همچنین طبق این گزارشها به صورت میانگین بانک ها و موسسات عضو  شبکه شتاب، جریمه ای معادل 18.63 ریال به ازای هر تراکنش در شبکه پرداخت نموده اند که مبلغ پرداختی بانک سینا به ازای هر تراکنش کمتر از یک ریال بوده است و از این نظر نیز  دارای رتبه دوم در شبکه شتاب است. گفتنی است این مبلغ با توجه به تراکنش های ناموفق هر یک از اعضا محاسبه می گردد. عملکرد بانک سینا در این شاخص ها در مقایسه با سال 93 حاکی از رشد و طی مسیر تعالی است که این امر نتیجه اجرای سیاست های مراقبتی و انجام سرمایه گذاری های مطلوب جهت ارتقاء کیفیت خدمات به ویژه در حوزه بانکداری الکترونیک بوده است.

-تقدیر از بانک در هفتمین دوره جایزه مدیریت ملی مدیریت مالی ایران

بانک سینا در هفتمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران و دهمین کنفرانس حسابداران و مدیران مالی، لوح تقدیر گرفت.این همایش که با حضور دکتر محمدعلی نجفی مشاور اقتصادی رئیس جمهور، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و همچنین صاحب نظران، دست اندرکاران و فعالان حوزه اقتصاد، تولید و خدمات برگزار شد، بانک سینا به لحاظ رعایت استاندارهای لازم در بخش ‌های مدیریت مالی، شفافیت مالی، اقتصادی و ارائه بهینه خدمات، لوح تقدیر گرفت.  در این دوره از جایزه ملی مدیریت ایران، بیش از 200 بنگاه از بخش های بانک، بیمه، پتروشیمی، تولید و سایر بخش ها حضور داشتند که پس از ارزیابی کمیته داوران، بانک سینا شایسته دریافت لوح تقدیر شناخته شد. گفتنی است پیشتر بانک سینا به لحاظ رعایت استانداردهای لازم در بحث شفافیت عملکرد، عنوان شفاف ترین بانک را به انتخاب مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی دریافت کرده بود. 

-برگزیده چهارمین جشنواره برترین شرکت های ایران
چهارمین جشنواره برترین شرکت های ایران که از سوی موسسه بین المللی پژوهش های صنعتی ایران و انجمن مفاخر صنعتی با حمایت اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان تهران، استانداری تهران، مجلس شورای اسلامی و دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در حضور مقامات و مدیران صنایع، نمایندگان مجلس، اساتید و کارشناسان حوزه صنعت در سالن همایش های هتل المپیک تهران برگزار شد و بانک سینا تندیس بانک برتر را کسب کرد.  انتخاب برترین شرکت های ایرانی، پس از بررسی صلاحیت شرکت ها و محوریت قرار دادن شاخص های توسعه، بهره وری، کارآفرینی و کسب اعتبارات داخلی و بین المللی توسط هیئت علمی این مؤسسه انجام شد که بانک سینا در فهرست بانک برتر این جشنواره قرار گرفت.

- ارتقاء 11 پله ای بانک در میان یکصد شرکت برتر ایران

در تازه ترین رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی کشور که به معرفی شرکت های برتر ایران در سال 1394 اختصاص دارد، بانک سینا برای چهاردهمین سال متوالی موفق شد جایگاه خود را در بین یکصد شرکت برتر کشور بهبود بخشد. طبق بررسی های سازمان مدیریت صنعتی که بر مبنای اطلاعات سال مالی 1394 صورت گرفته، بانک سینا با 11 پله ترقی نسبت به فهرست اعلامی سال گذشته از سوی این سازمان، توانست رتبه 38 را از لحاظ شاخص میزان فروش/ درآمد در میان صد شرکت برتر ایران از آن خود کند این در حالی است که بانک سینا در رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی در سال گذشته توانسته بود 4 پله ارتقا پیدا کند.

- بانک سینا جزو 3 بانک سودده کشور

در حالی که اکثر بانک های حاضر در بورس، برای سال منتهی به اسفند 94، سودی بین سهامداران خود تقسیم نکردند، بانک سینا جزو 3 بانک سودده کشور در این سال بوده است. باتوجه به اقداماتی که در این بانک صورت گرفت و سیاست هایی که در راستای کاهش قیمت تمام شده پول به اجرا رسید، در کنار بهبود حجم منابع جاری و دیداری و همچنین رشد 45 درصدی حجم سرمایه گذاری ها،این بانک توانست با اختصاص 175 ریال سود به ازای هر سهم، جزو سه بانکی باشد که در مجمع عمومی عادی سالیانه بین سهامداران خود سود تقسیم کند. این بانک همچنین با برنامه هایی که جهت ایجاد شعبه در خارج کشور، توسعه فعالیتهای بین الملل، اعطای تسهیلات و ارتقاء سطح تعاملات و روابط با شرکت های بزرگ کشور و شرکتهای زیرمجموعه بنیاد مستضعفان در دست اجرا دارد، قطعا سود تعهد شده خود را در سال جاری پوشش خواهد داد.

- دریافت  نشان عالی مدیریت سرآمد در صنعت بانکداری 
در هفتمین اجلاس مدیران و روسای شرکت های بزرگ تولیدی و خدماتی نمونه سراسر کشور (آیتک) که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران و روسای صنایع برتر همراه بود، بانک سینا موفق به دریافت نشان عالی مدیریت سرآمد در صنعت بانکداری شد. در این همایش که با هدف حمایت از تولید و خدمات ملی، جذب سرمایه گذاران خارجی در مسیر تولید ملی و توسعه کارآفرینی در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، لوح سپاس و نشان عالی برترین مدیریت سرآمد در صنعت بانکداری به مهندس محمدرضا پیشرو مدیرعامل بانک سینا تعلق گرفت. گفتنی است بانک سینا با آماده سازی بسترهای مناسب و تدوین سیاست های راهبردی در جهت حمایت از طرح های تولید داخلی از طریق اعطای انواع تسهیلات؛ نقش موثری را در کمک به رونق بنگاه های کوچک و متوسط، توسعه شرکت های دانش بنیان و مجموعه های اقتصادی زودبازده ایفا نموده است.

- بانک سینا موفق به دریافت نشان توانمندی شد
در چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، بیش از 78  شرکت و سازمان مختلف شرکت داشتند که پس از تهیه و ارسال اظهارنامه و طی مراحل ارزیابی و سطح بندی شرکتها، نشانهای جایزه به واجدین شرایط اعطا شد و بانک سینا در این دوره نشان توانمندی دو ستاره را از آن خود کرد.  گفتنی است بانک سینا طی سالهای گذشته گامهای متعدد و اثربخشی را در جهت توسعه سبد محصولات و خدمات خود در حوزه بانکداری الکترونیک برداشته و در کنار توجه به ارتقاء کیفیت و امنیت محصولات، در حال حاضر متنوع ترین خدمات را در این بخش به هموطنان ارائه می نماید.  

- کسب رتبه اول نظام بانکی در مبارزه با پولشویی 
بر اساس ارزیابی مرکز اطلاعات مالی شورای عالی مبارزه با پولشویی (FIU)، بانک سینا رتبه اول مبارزه با پولشویی را در بین بانکهای کشور کسب کرد.با اقدامات نظارتی مناسب و اجرای سیاستهای پیشگیرانه از طریق اصلاح فرایندها و همچنین برگزاری دورههای آموزشی مرتبط، جایگاه این بانک در مبارزه با پولشویی با 11 پله ارتقا از رتبه 12 در تیر ماه 94 به رتبه اول نظام بانکی در 15 بهمن 94 رسیده است. از مهمترین شاخصهایی که ملاک ارزیابی و بررسی کارشناسان مرکز یاد شده قرار گرفته می توان به تشکیلات و ساختار سازمانی بانکها، اقدامات کنترلی، نظارتی و آموزشی، اطلاعات گیرندگان خدمت پایه، اصلاح فرایندها و نرم افزار هوشمند تولید گزارش های عملیات مشکوک (AML) اشاره کرد، که بانک سینا درمجموع با کسب 94 امتیاز از مجموع 100 امتیاز، در صدر نظام بانکی قرار گرفته است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: