کد خبر: ۹۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - 07 April 2017
بانكداري ايراني - بانک پارسیان بزرگترین بانک خصوصی ایران، سال 95 را بدور از حواشی موجود که گریبانگیر صنعت بانکداری در این سال شد ، به رشد و تعالی خود پرداخته و در کنار این توسعه و عمق درونی ، مسوولیت های اجتماعی خود را نیز تا حد مطلوبی ارتقاء بخشید.
بانكداري ايراني -  بانک پارسیان بزرگترین بانک خصوصی ایران، سال 95 را بدور از حواشی موجود که گریبانگیر صنعت بانکداری در این سال شد ، به رشد و تعالی خود پرداخته و در کنار این توسعه و عمق درونی ، مسوولیت های اجتماعی خود را نیز تا حد مطلوبی ارتقاء بخشید.

به گزارش  بانكداري ايراني ، از جمله اقدامات بانک پارسیان برای تعالی ، گسترش روابط كارگزاری و بانكی، ایفای مسووليت هاي اجتماعي از جمله مشارکت در ساخت مدارس و حمایت از انجمن‌های خیریه، ساماندهی موسسه ثامن‌الحجج و بازگشت اعتماد به نظام بانکی، حمایت از تولید،کسب و کار و شرکت‌های دانش بنیان، همراهی و مشارکت با دولت درانجام طرح‌های عمرانی، تقویت و ارتقاء سیستم کوربنکینگ شعب، راه‌اندازی سوپرماركت مالی، استانداردسازی و گسترش روابط بین‌المللي، حرکت هوشمندانه به سمت کاهش مطالبات معوق، حمایت از کسبه پلاسکو بوده است.

1-مشارکت در ساخت مدارس وحمایت از انجمن‌های خیریه 
بانک پارسیان ، علاوه بر اقدامات مالی موثر در کشور ، همواره نگاهی جدا از یک بنگاه اقتصادی به جامعه داشته است. پیشگامی در فعالیت‌های انسان دوستانه و نیکوکارانه و همچنین ایفای ثمربخش نقش خود در مسئولیت اجتماعی از جمله سیاست‌های راهبردی بانک پارسیان است. همراهی با موسسات خیریه از جمله سازمان بهزیستی کشور،کمیته امداد امام خمینی (ره)، انجمن بیماران کلیوی و ام اس ایران، حمایت از بیماران سرطانی، پرداخت تسهیلات ازدواج، خود اشتغالی و کارآفرینی و ... بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و عام‌المنفعه این بانک است.
همچنین ساخت مدرسه هوشمند پارسیان با زیربنای آموزشی 177 متر مربع در سال 1389 در شهرک دامداران زاهدان، احداث مدرسه۶ کلاسه بانک پارسیان در حسن آباد فشافویه از توابع شهرستان ری با زیربنای 817 متر در سال 1390 و همچنین ساخت سه مدرسه در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی در سال 1392 شامل : ساخت 3 باب کلاس با زیربنای 97 متر در روستای نهند واقع در شهرستان هریس، بخش خواجه ، احداث  3 باب کلاس  با زیربنای 97 متر در روستای کفالق شهرستان اهر و احداث 2 باب کلاس با زیربنای 81 متر در روستای سرخه شهرستان هریس، بخش خواجه از اقدامات بانک پارسیان در راستای مدرسه سازی می باشد.

2-ساماندهی موسسه ثامن‌الحجج و بازگشت اعتماد به نظام بانکی
بانک پارسیان درپرداخت مطالبات سپرده‌گذاران موسسه غیرمجاز ثامن‌الحجج(ع) نیز نقش مهمی در بازگشت اعتماد به نظام بانکی ایفا کرده است. بانک مرکزی با هدف این‌که بانک پارسیان کانال مطمئنی برای پرداخت این وجوه و تعهدات ثامن‌الحجج(ع)  است، این مسئولیت را به بانک پارسیان واگذار کرد و با ورود بانک پارسیان دغدغه‌های سپرده‌گذاران موسسه ثامن‌الحجج (ع) برای پرداخت مطالبات بسیار کم شد. 

3-حمایت از تولید،کسب و کار و شرکت‌های دانش بنیان
بانک پارسیان از طرح‌های اولویت دار دولتی که در اشتغال و توسعه کسب و کار در مناطق مختلف وجود دارد، حمایت مالی خوبی داشته است. به عنوان نمونه در صنعت فولاد سنگان که یکی از دورافتاده‌ترین مناطق کشور است، فعالیت بسیار خوبی را داشته‌ که این حمایت و مشارکت موجب اشتغالزایی چند هزار شغل در خراسان رضوی شد. شایان ذکر است، بانک پارسیان درتامین مالی طرح هایی از قبیل؛گل گهر گندله‌سازی بیدبلند،پالایشگاه پارسیان سپهر، توسعه میدان نفتی یاران شمالی، صنعت و نفت گازپرشیا، گسترش و نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی و ...  نیز مشارکت داشته است.

4- همراهی و مشارکت با دولت درانجام طرح‌های عمرانی
در سال 95 ،  خرید 7 میلیون و 850 هزار تن گندم با همکاری بانک‌های دولتی و خصوصی انجام گرفت و حدود 200 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران تأمین شد. بانک پارسیان در این زمینه نیز یکی از حامیان کشاورزان بوده است.مرداد ماه سال95 از تفاهم‌نامه اجرای مجموعه بزرگی از طرح‌های آبرسانی به 14 استان کشور با مشارکت بانک پارسیان و با حضور دکتر پرویزیان مدیرعامل این بانک، و مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه ای چهارده استان کشور، رونمایی شد.به موجب این تفاهم‌نامه که در راستای اجرای سیاست‌ها و راهبردهای اقتصاد مقاومتی و به منظور رونق و تقویت تولید داخلی و اشتغال و همچنین تامین آب سالم و بهداشتی شهری و روستایی که با مشارکت بانک پارسیان انجام گرفته، مجموعه بزرگی از طرح‌های آبرسانی کشور برای حدود 45 شهر و بیش از1600روستا به اجرا در درآمد.

5-معرفی هفت محصول جدید الکترونیکی و حضور در جمع 10 شرکت برتر کشور
بانک پارسیان  بر اساس رتیه بندی شرکت های برتر ایران که همه ساله از سوی سازمان مدیریت صنعتی صورت می گیرد؛ برای ششمین سال پیاپی در نوزدهمین رتبه ‌بندی صد شرکت برتر توانست در شاخص فروش، مقام اول بین بانک‌های خصوصی، مقام سوم در میان تمامی بانک‌ها و مقام ششم در بین صد شرکت  برتر را از آن خود کند. 

6-استانداردسازی و گسترش روابط بین‌المللی 
 در دوران پسا تحریم نیز بانک پارسیان ضمن احیا روابط کارگزاری، ایجاد روابط کارگزاری جدید را مدنظر قرار داده و سعی نموده علیرغم مسائل و مشکلات داخلی کشور در پاسخگویی به سوالات بانکهای کارگزار پاسخ های مورد قبول را درباره مقررات شناخت مشتری ، مبارزه با پولشویی، تطبیق، مدیریت ریسک و استانداردسازی صورت‌های مالی  در سطحی که مورد قبول واقع شود ارائه نماید.

7-حرکت هوشمندانه به سمت کاهش مطالبات معوق 
پرداختن به وصول مطالبات معوق و اهتمام در کاهش و جلوگیری از ایجاد مطالبات جدید، می‌تواند بانک را در مسیر هدایت و اداره مدیریت منابع و مصارف یاری رساند. بلوکه شدن منابع مالی بانکها قبل از هر چیز باعث جلوگیری ازگردش صحیح پول در سیستم و قطع جریان و شریان حیاتی بانک می شود. لذا در همین راستا وصول مطالبات معوق به طور جد و به عنوان یک برنامه آموزشی و پژوهشی مدون و به صورت تخصصی در دستورکار بانک پارسیان قرارگرفت و پیگیری ها و تلاش های مدیران و کارکنان بانک موجب شدکه حجم مطالبات بانک به مقدار قابل توجهی کاهش یابد و رقم بالایی از مطالبات به بانک بازگردانده شود که این امر موجبات افزایش اعتبار بانک را فراهم آورده است.

8-حمایت بانک  از کسبه پلاسکو 
بعد ازحادثه پلاسکو با برگزاری جلسات اضطراری و فوری با حضور مقامات و مسئولین مختلف مقرر شد اقداماتی برای کمک به کسبه ساختمان پلاسکو انجام شود. براساس یکی از این توافقات، بانک پارسیان مسئولیت اسکان و جانمایی کسبه این ساختمان را با همکاری صنف و اتحادیه پوشاک برعهده گرفت. بانک پارسیان به نمایندگی از ۶ بانک بزرگ کشور مالک سرقفلی مجتمع تجاری نور تهران است. این بانک با این حال برای کمک به کسبه پلاسکو با اجاره ۲ ساله واحدهای مجتمع نور به آنها با پرداخت کرایه ای معادل نقاط کمتر مرغوب پایتخت موافقت کرد و توانست بار بزرگی را از روی دوش مسوولان كشور و كسبه پلاسكو بردارد.  
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: