کد خبر: ۹۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - 07 April 2017
بانكداري ايراني - بانک اقتصاد نوین با تعدیل 5 هزار درصدی برای پیش بینی سود سالانه 96 نسبت به سال 95 ، در بین بیش از 1000 شرکت بورس و فرابورس توانست بالاترین تعدیل مثبت را ثبت کرده و بعد از بازگشایی نماد بانک در بورس با استقبال سرمایه گذاران روبرو شود.
بانكداري ايراني - بانک اقتصاد نوین با تعدیل 5 هزار درصدی  برای پیش بینی سود سالانه 96  نسبت به سال 95 ، در بین بیش از  1000 شرکت بورس و فرابورس  توانست  بالاترین تعدیل  مثبت را ثبت کرده و  بعد از بازگشایی نماد بانک در بورس  با استقبال سرمایه گذاران روبرو شود. 

به گزارش بانكداري ايراني ، بانک اقتصاد نوين در اولین پیش بینی درآمد  سود هر سهم سال مالی منتهی به  29 اسفند  1396 خود را  با سرمایه 13,131,000 میلیون ریال مبلغ 51 ریال  اعلام کرد که به طور خالص و پس از کسر مالیات محاسبه شده است .

 در سال 95 علاوه ر توفیقات در درون مرزهای جمهوری اسلامی ایران ، بانک اقتصاد نوین در فضای بانکداری در منطقه و جهان اسلام رکورد دار شد و به تا پله دوم در بین بانکداران اسلامی جهان صعود کرد. 

بر این اساس ، در گزارش نوامبر گذشته  مجله معتبر بین المللی انگلیسی زبان  "بنکر" (The Banker) که از برترين مؤسسات مالي و اعتباري اسلامي جهان نیز است ، بانک "اقتصادنوين" در ميان بيست بانک برتر مبتني بر شريعت اسلامي، رتبه دوم را به خود اختصاص داد.   در فهرست 20 بانک برتر اسلامي مجله بنکر، بانک‌هايي مورد بررسي قرار گرفته‌اند که از معاملات و عقود مبتني بر شريعت اسلامي پيروي مي‌کنند که بر اساس رتبه‌بندي اين مجله معتبر، بانک اقتصادنوين پس از بانک قطر در رتبه دوم بزرگترين بانک‌هاي اسلامي جهان که بيشترين رشد در دارايي‌ها را داشته‌اند قرار گرفته و بانک‌هايي از کويت و اندونزي رتبه‌هاي سوم و چهارم را از آن خود کرده‌اند.

بر اساس اين گزارش در سال 2006 کل سهم سرمايه‌هاي مالي تحت قوانين شريعت اسلامي 386 ميليارد دلار بوده است در حالي که اين عدد با رشد متوسط ساليانه حدود 13 درصد به يکهزار و 440 ميليارد دلار در سال جاري رسيده‌است. اين گزارش مي افزايد: اين رشد نه تنها نشان دهنده انقباض بازار مؤسسات مالي و اعتباري سنتي غيراسلامي است، بلکه نشان دهنده افزايش پذيرش عقود اسلامي و سيستم مالي تحت حاکميت شريعت اسلام از سوي مشتريان، مؤسسات مالي و اعتباري، سياست‌گذاران و قانون‌گذاران در طول اين ده سال است.

شایان ذکر است که بانک اقتصاد نوین ، تا پایان دی ماه  سال جاری ، تعداد  کاربران چهار خدمت الکترونيکي بانک اقتصادنوين در پايان دي ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل بيش از 13 درصد رشد کرد.همچنين در پايان دي ماه سال جاري تعداد خودپردازهاي بانک اقتصادنوين به يک‌هزار و 134 دستگاه رسيد که نسبت به پايان دي ماه سال گذشته 11 درصد رشد داشته است. 

علاوه بر این ،  ضمانت‌نامه‌هاي ريالي صادره توسط بانک اقتصادنوين طي دوره منتهي به پايان آذر ماه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل بيش از 33 درصد رشد نشان مي‌دهد که اين رشد نشان دهنده مقبوليت اين خدمت در ميان مشتريان بانک اقتصادنوين مي‌باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: