کد خبر: ۹۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - 28 March 2017
بانكداري ايراني -براساس آمارهای بیمه مرکزی درحال حاضر سهم بیمه های عمر تا 95 ، به حدود 15 درصد از کل پرتفوی صنعت بیمه کشور رسیده است این درحالی است که در اوایل دهه 80 شمسی این نسبت 5درصد بود بنابراین اکنون ، بعد از رشته اتومبیل و درمان جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.
  بانكداري ايراني - یکی از دغدغه‌هایی که همواره برای بیمه‌گذاران مطرح بوده  مساله اعتماد به آینده شرکتهای بیمه گری  است. این مساله  دارای چنان اهمیتی است که می تواند  سبب از بین رفتن بازار یک شرکت بیمه‌گری شود و در همه جای دنیا از مهمترین مساله سرمایه گذاری در یک شرکت است ، زیرا  وقتی شخص بیمه گذاری  برای 10  سال آینده خود  در یک شرکتی سرمایه گذاری می کند و بیمه عمر و  زندگی می خرد باید بداند که میزان ریسک 10 ساله آن شرکت چگونه است. 

به گزارش  بانكداري ايراني ، براساس آمارهای بیمه مرکزی درحال حاضر  سهم بیمه های عمر تا 95 ، به حدود 15  درصد از کل پرتفوی صنعت بیمه کشور رسیده است این درحالی است که در اوایل دهه 80 شمسی این نسبت 5درصد بود  بنابراین اکنون ، بعد از رشته اتومبیل و درمان جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. 

حال آنکه براساس فصل ششم ، ماده 21 از آئین نامه 68 شورایعالی بیمه مصوب 1390 (جایگزین آئین نامه 13) « مؤسسات بيمه موظفند حساب‌هاي معاملات بيمه‌هاي زندگي را از ساير حساب‌هاي خود تفكيك نموده و دفاتر خود را به ترتيبي تنظيم نمايند كه كليه اقلام مربوط به معاملات هر يك از انواع بيمه‌هاي زندگي به تفكيك مشخص شده باشد.» 

این که بیمه گذار به شرکت‌های بیمه گری برای سال‌های آتی اعتماد کند یا خیر ؛  تنها زمانی میسر خواهد بود که شرکت‌های بیمه گری مستقلی برای بیمه عمر و زندگی  وجود داشته باشد تا کارشناسان برای سال‌های آینده این شرکت ریسک سنجی کنند و بیمه گذار براساس آن دانش به سرمایه گذاری در آن شرکت بیمه گری بپردازد  . 

همچنین در این صورت نظارت رگولاتورهای شرکت بیمه گری نیز بهتر از همیشه می  توانند نظارت کافی بر شرکتها داشته و از  حق بیمه گذار صیانت کنند.

رییس کل بیمه مرکزی خود از جمله افرادی است که به دنبال تفکیک بیمه عمر بوده اما  دلیل عدم تفکیک این رشته از بیمه گری با دیگر رشته ها به ظرفیت  زیرساخت ها ، فرآیندها و امکانات سخت افزاری و نرم افزای  در صنعت بیمه عمر  مربوط است.

در همین رابطه مدیرعامل بیمه البرز نیز چندی پیش گفته بود که تفکیک رشته بیمه‌های عمر از غیر عمر ،  سبب  صحت  نحوه نظارت بر ذخایر بیمه‌های عمر و زندگی می شود.  وی فعالیت در رشته بیمه‌های عمر و زندگی را بدلیل حساسیت در کنترل و نظارت بر ذخایر این نوع از بیمه‌ها دانست و افزود: بیمه‌گذاری که بیمه عمر و زندگی خریداری می‌کند، بین ۱۰ تا ۲۰ سال حق بیمه پرداخت می‌کند تا آینده اش را تامین کند؛ این موضوع نیاز به نظارت قوی بر چگونگی سرمایه گذاری این حق بیمه ها دارد.

لذا ، براساس این گزارش ، یکی از واجبات بیمه مرکزی ریسک شناسی مستقل برای بیمه عمر و زندگی برای بیمه گذاران  است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: