کد خبر: ۹۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - 12 March 2017
بانكداري ايراني -طی هفته گذشته، هیات وزیران میزان سرمایه شرکتهای بیمه ای را تعیین کرد و نسبت به مصوبه سال 91 هیات وزیران، شرایط را برای شرکتهای بیمه‌گری سهل تر کرد تا جایی که میزان سرمایه برای تاسیس یک شرکت بیمه ای را از رقم 4 هزار میلیارد ریال به 2 هزار و 500 میلیارد ریال کاهش داد.
 بانكداري ايراني -طی هفته گذشته، هیات وزیران میزان سرمایه شرکتهای بیمه ای را تعیین کرد و نسبت به مصوبه سال 91  هیات وزیران،  شرایط را برای شرکتهای بیمه‌گری سهل تر کرد تا جایی که میزان سرمایه برای تاسیس یک شرکت  بیمه ای را از رقم 4 هزار میلیارد ریال به 2 هزار و 500 میلیارد ریال کاهش داد. 

به گزارش  بانكداري ايراني  ، این کاهش 60 درصدی میزان سرمایه شرکتهای بیمه گری در حالی صورت می گیرد که در سالهای اخیر سطح توانگری شرکتهای بیمه‌گری کاهش پیدا کرده وحتی بعضی از آنها  در مرز خطر قرار گرفته اند.

براساس تصويب نامه هيات وزيران، بر اساس  موضوع ماده ۳۶ قانون تاسيس بيمه مركزي ايران و بيمه گري ، حداقل سرمايه مورد نياز براي تاسيس موسسه بيمه مستقيم مبلغ يك هزار ميليارد ريال اعلام شده است.

در اين تصويب نامه سرمايه مورد نياز براي صدور پروانه فعاليت موسسه بيمه مستقيم در رشته بيمه هاي غير زندگي ۳۰۰ ميليارد ريال، بيمه هاي زندگي و مستمري ۲۰۰ ميليارد ريال و بيمه هاي مختلط ۵۰۰ ميليارد ريال تعيين شده است.

حداقل سرمايه مورد نياز براي تاسيس و شروع به فعاليت موسسات بيمه اتكايي نيز ۲هزار و پانصد ميليارد ريال مصوب شده است.

این در حالی است که در سال 91  هیات وزیران  برای موسسات بیمه غیر‌دولتی شامل تصویب کرد که  حداقل سرمایه پایه برای تاسیس موسسه بیمه مستقیم مبلغ یک هزار میلیارد ریال تعیین ‌شد. 

بر این اساس، برای صدور پروانه فعالیت بیمه‌ای در هر یک از گروه‌های بیمه‌ای شامل؛ بیمه اموال 600 میلیارد ریال، بیمه‌های اشخاص (زندگی –مستمری - حوادث شخصی - درمان) 500 میلیارد ریال، بیمه مسوولیت 400 میلیارد ریال، بیمه‌های وسایل نقلیه موتوری زمینی شخص ثالث بدنه حوادث راننده 300 میلیارد ریال، بیمه‌های زندگی و مستمری 200 میلیارد ریال و بیمه‌های مختلط (کلیه رشته‌ها) 1500 میلیارد ریال به حداقل سرمایه پایه اضافه ‌شد. همچنین حداقل سرمایه پایه برای تاسیس موسسه بیمه اتکایی مبلغ چهار هزار میلیارد ریال تعیین شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: