کد خبر: ۹۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - 10 March 2017
  بانكداري ايراني -  بانک قرض‌الحسنه  مهرایران اقدام به ارائه طرحی کرده است که برای تسهیل ازدواج جوانان در نظر گرفته‌شده‌است . «طرح پیوند مهر ایران»،  طرحی است که بنابه الگوهای رشد و هم افزایی منابع مالی مشتریان و بانک و به خدمت گرفتن مجموع آنها در امر تسهیلات ازدواج ، طراحی شده است. این طرح به دلیل اینکه در امر مقدس ازدواج تاثیر به سزایی دارد و اینکه قابل تسری به رفع دیگر مشکلات جوانان است در دردیف مسولیت های اجتماعی این بانک قرار گرفته  و حتی فراتر از آن نیز رفته است . 

به گزارش  بانكداري ايراني ، این طرح به دلیل اینکه با فرهنگ حسنه و اسلامی « قرض دادن»  پیوند دارد می تواند محسنات زیادی برای جوانان و جامعه داشته باشد . از جمله فواید این طرح برای جامعه و جوانان  عبارت از: 

-مدلی برای فرهنگ سازی در خصوص پس انداز و آموزش به جوانان 
-سرمایه گذاری بلندمدت برای آینده 
-امکان حضور هر خانواده ای بر اساس توانایی مالی خود  
-طرح قابل تسری برای رفع همه مشکلات جوانان مانند اشتغال ، مسکن ، تحصیل و غیره 
-از جمله دیگر موارد مفید این طرح، نقش مشارکتی و خیررسانی اعضای طرح مذکور به همدیگراست زیرا این موضوع اصلی موضوع قرض‌الحسنه است و این افراد یکی از سنن الهی را با دادن قرض‌الحسنه  به  جا می آورند.
- الگوی برای ترویج بانکداری اسلامی و توسعه فرهنگ قرض‌الحسنه 
-از بین بردن بورکراسی بانکی برای دریافت تسهیلات برای جوانان
-تشویق امر مقدس ازدواج و رفع موانع آن

نحوه استفاده از طرح 
بر اساس این مدل ، اگر یک خانواده بتواند در سال اول، ماهیانه 45 هزار تومان برای ازدواج فرزندش پس‌انداز کند و سپس در هر سال این مبلغِ ماهانه را 20 درصد افزایش دهد یعنی سال دوم ماهیانه 54 هزار تومان و سال سوم ماهیانه 65 هزار تومان و به همین ترتیب برنامه پس‌انداز ماهیانه را با رشد 20 درصدی تا 10 سال ادامه دهد در پایان 10 سال اندوخته‌ای در حدود 14 میلیون تومان خواهد داشت. اگر خانواده مزبور این پس‌انداز را در قالب طرح دوم پیوند مهر انجام بدهد، هرچند بابت این پس‌انداز قرض‌الحسنه سودی دریافت نمی‌کند ولی در انتهای سال دهم با توجه به این برنامه پس‌انداز ، 65 میلیون تومان تسهیلات قرض‌‌الحسنه با نرخ کارمزد 4 درصد دریافت خواهد کرد که قدرت خرید و حجم منابع مالی در اختیار خانواده برای ازدواج همان فرزند که اکنون 20 ساله است را به شدت افزایش می‌دهد. 

وضعیت دوگانه طرح  پیوند مهر 
این برای اینکه دریافت وام را برای جوانان تسهیل کند دو روش را در نظر گرفته تا آنها از امتیاز تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف 800 میلیون ریال و با کارمزد 4 درصد بهره مند شوند. اولین رویکرد برجسته طرح، تقسیم مخاطبین طرح به دو جامعه هدف متفاوت است. جامعه اول که مخاطبان طرح یکم پیوند مهر هستند شامل افرادی هستند که در سن ازدواج یا نزدیک به ازدواج قرار دارند. در حال حاضر این افراد می‌توانند یک فقره تسهیلات 100 میلیون ریالی قرض‌الحسنه از بانکها دریافت کنند ولی در قالب طرح یکم پیوند مهر این افراد با تمرکز گردش مالی خود در بانک و ایجاد رسوب منابع طی دوره زمانی 1 تا 3 سال، از تسهیلات بیشتری تا سقف 400 میلیون ریال اضافه بر 100 میلیون ریال مذکور، بهره‌مند خواهند ویژگی های این طرح شد.

گروه دوم مخاطبین طرح که جامعه هدف طرح دوم پیوند مهر را تشکیل می‌دهند، خانواده‌ها و والدینی هستند که می‌توانند برای ازدواج فرزندان خود در آینده برنامه‌ریزی کنند. به همین دلیل افق مشارکت ایشان در طرح دوم پیوند مهر، بازه 5 تا 10 سال انتخاب شده است. در واقع والدین می‌توانند برای فرزندانی که اکنون در سنین نوجوانی هستند برنامه‌ریزی کنند و با پس‌انداز مبالغ کوچکتری به صورت ماهانه و در قالب قرض‌الحسنه ، نه تنها اندوخته قابل توجهی در سررسید طرح به دست آورند بلکه از تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف 800 میلیون ریالی نیز بهره مند شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: