کد خبر: ۹۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - 10 March 2017
رویداد فین تک فست روز گذشته در مراسمی با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران، مدیرعامل بانک پاسارگاد، مدیرعامل فناپ و برخی از مدیران این مجموعه در دانشگاه خاتم برگزار شد.
رویداد فین تک فست روز گذشته در مراسمی با حضور رییس سازمان انرژی اتمی ایران، مدیرعامل بانک پاسارگاد، مدیرعامل فناپ و برخی از مدیران این مجموعه در دانشگاه خاتم برگزار شد.

 این رویداد تا تاریخ 20 اسفندماه با انتخاب برترین ایده‌ها ادامه خواهد داشت. در ادامه به این رویداد و بخش‌های آن نگاهی داریم:

فین تک، کاربرد نوآوری‌های فناورانه در ارائه خدمات مالی است که شرکت فناپ با همراهی بانک پاسارگاد و شرکت های اتیک و داتین این رویداد را همچون سال گذشته در قالب نخستین جشنواره و دومین رویداد نوآورانه فین تک برگزار می کنند.

طی این مراسم Pekka Honkanen، عضو هیئت مدیره گروه مالی ST1 فنلاند در رابطه با تاریخچه فین تک و کاربرد آن و گسترده شدن حامیان و کاربرد آن برای زندگی راحت‌تر صحبت‌هایی کاربردی داشت.

در ادامه افتتاحیه رویداد فین تک فست، از صاحبان ایده‌ خواسته شد تا در مدت زمان یک دقیقه، به صورت بسیار مختصر توضیحی از فعالیت و ایده خود برای حضار ارائه دهند تا بتوانند نظر داوران را به خود جلب کنند.

در بخش استارت آپ وان این جشنواره ۴۵ ایده ارائه شد که از میان آنها ۱۶ ایده توانستند به مرحله بعدی راه پیدا کنند. 16 ایده که در بخش هک وان حضور خواهند داشت و با یکدیگر رقابت دارند، به شرح زیر است:

ایده شماره 19با نام کرور کارت

ایده شماره 8 با نام دهکده ارزوها

ایده شماره 13 با نام فست پی

ایده شماره 44 با نامکالا به کالا

ایده شماره 30 با نام نگهبان هوشمند حساب

ایده شماره 33 با نام فوری طور

ایده شماره 7 با نام دخل و خرج

ایده شماره 10 با نام بیلیونر

ایده شماره 17 با نامz pay

ایده شماره 41 با نام اکانت خانواده

ایده شماره 25 با نام بانک نوتیف

ایده شماره 35 با نام نوتیفایر

ایده شماره 26 با نام /باشگاه سرمایه

ایده شماره 9 با نام مارکت ان وی

ایده شماره 16 با نام شناسه

ایده شماره 24 با نام چکاد

در بخش دوم این جشنواره، آیت الله محقق داماد؛ رییس هیات امنای دانشگاه خاتم گفت: کشور در حال حاضر دارای زیر ساخت‌های مناسب و افراد بسیار توانمندی است از اینرو باید از سختی‌ها و مشکلات با تفکر گذشت و به فکر آینده بود.

مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز در این رویداد گفت: رویدار فینتک فست فضای مناسبی برای بالقوه کردن ایده‌های نوآورانه جوانان ایرانی است.

وی افزود: شرکت فناپ سرمایه‌گذاری‌های عظیمی رو جوانان کرده است و دلیل اصلی آن، این است که ایران نیازمند یک فرهنگ دانش‌بنیان است و دانش در دنیا بسیار جلوتر از ایران است ازاین‌رو جوشش علم در ایران بهترین رویکرد برای حرکت در مسیر پیشرفت و توسعه است.

قاسمی تصریح کرد: گروه مالی پاسارگاد رویکرد فناوری را در پیش‌گرفته است ازاین‌رو توجه و حمایت از فعالیت فین تک و استارت آپ ها را سرلوحه کار خود قرار داده است ازاین‌رو در مجموعه بانک پاسارگاد عشق با فرهیختگی ترکیب‌شده تا دانش نخبگان این مجموعه به جوانان علاقه‌مند به دانش و خلاقیت عرضه شود.

وی ادامه داد: تمام نیروی انسانی فعال در بخش مطالعات و تحقیقات بانک پاسارگاد از جوانان موفق هستند و این بانک همواره از نیروهای جوان بااستعداد بهره‌برداری می‌کند.

قاسمی خاطرنشان کرد: بانک پاسارگاد در ابتدای سال 96 جشن غیرت، برگزار می‌کند زیرا با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و فضای حاکم بر شبکه بانکی فعالیت در این بخش بسیار سخت است.

مدیرعامل بانک پاسارگاد ادامه داد: فرهنگ نوآورانه و فرهیختگی با عشق در کشور شکل‌گرفته است ازاین‌رو مجموعه بانک پاسارگاد با برگزاری رویداد فینتک فست، عشق و علم تلفیق کرده است.

وی یادآور شد: جوانانی که در این رویداد شرکت کرده‌اند و می‌خواهند ایده‌های خلاقانه خود را به عرصه ظهور برسانند و مجموعه بانک پاسارگاد نیز زمینه را برای این جوانان فراهم می‌کند تا به دنیا نشان دهیم ایرانی بی‌همتا است.

 مدیرعامل بانک پاسارگاد بابیان این‌که دانشگاه خاتم در سال 90 به بانک پاسارگاد اهدا شد، گفت: این موسسه آموزشی در بین 370 موسسه دیگر در رتبه اول قرار دارد درحالی‌که مجوز این موسسه برای دانشگاه در سال 94 اخذشده و این دانشگاه در عرض این مدت کم توانسته به این رتبه دست یابد.

وی افزود: دانشگاه خاتم بانک پاسارگاد نقطه اتکایی برای تمام ایده‌های نوآورانه خواهد بود و همچنین شرکت فناپ نیز در بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور پیشران و مرکز نوآوری فناپ نیز جزو مراکز موفق است. ازاین‌رو جوانان باید در این مرکز فعالیت کنند تا به موفقیت برسد و این مجموعه هم پشتیبان آنها خواهد بود.

 در ادامه مراسم، یک ساعت به شرکت کنندگان مهلت داده شد تا به تیم سازی بپردازند و بتوانند افراد مورد نیاز خود از جمله برنامه نویسان، طراحان تجربه و رابط کاربری و متخصصان کسب و کار انتخاب کنند با تشکیل تیم های 4 تا 6 نفری، آماده رقابت و رویارویی با چالش‌های مسابقه فین تک فست شوند.

این رویداد با هدف حمایت و تجاری‌سازی ایده‌های نو، حل مسائل جدید و معرفی استارتاپ‌های حوزه بانکداری، پرداخت الکترونیکی و بورس با همکاری بانک پاسارگاد و شرکت فناپ و با حمایت شرکت‌های ‌اتیک و داتین در حال برگزاری است و تا 20 اسفند ماه ادامه دارد. در پایان این رویداد به سه ایده برتر جوایزی اهدا خواهد شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: