کد خبر: ۹۶۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - 06 March 2017
بانكداري ايراني - شرکت آسان پرداخت به عنوان يک استارتاپ سبز ورود به حوزه هاي حمايتي و مسئوليت اجتماعي را وظيفه همیشگی خود دانسته و در سالهاي اخير با برپايي کمپين هاي مختلف حمايتي تلاش کرده تا بتواند گامي موثر در اين حوزها بردارد این شرکت قصد دارد بودجه در نظر گرفته شده در حوزه فعالیتهای اجتماعی در سال آینده به دو برابر افزایش دهد.
 بانكداري ايراني -مدیرعامل آسان پرداخت، در نشستی خبری  در حضور خبرنگاران  به موفقیت های این شرکت در سال ۱۳۹۵ که در زمینه عرضه سهام در بورس، کسب رتبه های برتر در رده بندی شرکت ها و کسب سهم بازار مناسب اشاره کرد و در ادامه به پرسش خبرنگاران پاسخ داد. 

حامد منصوری در پاسخ  به سوال خبرنگار  بانكداري ايراني   که شرکت آسان پرداخت به  عنوان بنگاه اقتصادی بزرگ، در حوزه مسوولیت اجتماعی ، در سال95 ، چه اقدام  مهمی  انجام داده و برنامه های این شرکت در سال 96 به چه شکل خواهد بود ،گفت : از اتفاقاتی که شرکت اسان پرداخت را در سال 95  نمونه ساخت ، درخشش اسان پرداخت در حوزه مسولیت اجتماعی است.  

وی گفت : شرکت آسان پرداخت به عنوان يک استارتاپ سبز ورود به حوزه هاي حمايتي و مسئوليت اجتماعي را وظيفه همیشگی خود دانسته و در سالهاي اخير با برپايي کمپين هاي مختلف حمايتي تلاش کرده تا بتواند گامي موثر در اين حوزها بردارد این شرکت قصد دارد  بودجه در نظر گرفته شده در حوزه فعالیتهای اجتماعی در سال آینده به دو برابر افزایش دهد.


پرسش دیگری توسط خبرنگار  بانكداري ايراني  که در این نشست مطرح شد، اینکه شرکت آسان پرداخت که در سال 95 حدود 2000 ریال سود برای هر سهم در نظر گرفته بود  پیش بینی کرده است که در سال 96 با جهش 20 درصدی به رقمی حدود 2400 ریالی خواهد رسید. با توجه به عملکرد خوب شرکت در سال 95 چرا به تعدیل  مثبت 18 درصد در پیش بینی سال 96 بسنده کرده، آیا در گزارش نویسی ملاحظات احتیاطی داشته است یا خیر. 

سعید جهان شاه لو معاون مالی و پشتیبانی که در این نشست حضور یافته بود، در پاسخ به این پرسش بیان کرد:  یکی از فعالیت های اصلی ما در ستاد این بود که در حوزه پز، بازاریابی و بازارهای جدیدی را لحاظ کنیم، در زمینه کارمزدهای شاپرک، افزایش تعداد تراکنش دستگاه ها و همچنین در زمینه فروش شارژها حفظ بازار فعلی را ملاک قرار دادیم. بر همین اساس به تعدیل  مثبت 18 درصد در سال 1396، اکتفا کردیم، اما چنانچه استارت آپ ها به نتیجه برسند، قطعا وضعیت بهتر خواهد بود و به میزانی بیش از درصد عنوان شده دست خواهیم یافت. اما با توجه به شرایط فعلی نمی توان رقم بیشتری را عنوان کرد البته با در نظر گرفتن یک انظباط مالی. 

مدیر عامل آسان پرداخت هم در این مورد توضیح داد: با توجه به اینکه مشخص نیست در سال آینده، چه اتفاقی در بازار رخ خواهد داد؛ نمی توان سودی بالاتر این میزان را به طور قطعی اعلام کرد. ممکن است شرایطی حاصل شود که ناچار شویم که استراتژی خود را تغییر دهیم. 

منصوری همچنین اعلام کرد که آسان پرداخت در سال آینده به دنبال نوآوری جدیدی است؛ اقدامی که شاید ربطی به PSP نداشته باشد، ولی حتما در راستای آسان کردن کار مردم است.

وی در ادامه با بیان این که تا کنون اپلیکیشن آسان پرداخت ۵ میلیون بار دانلود شده و ۲٫۵ میلیون کاربر فعال دارد، اظهار کرد: به اعتقاد ما این تعداد کم است و باید اقداماتی برای تشویق مردم به استفاده از آن انجام شود.

مدیرعامل آسان پرداخت با بیان این که هم اکنون USSD رقیب اپلیکیشن است، گفت: ماهیانه حدود ۱۲ میلیون نفر از کد دستوری آسان پرداخت استفاده می کنند.

به گفته او، محدودیت های ایجاد شده در استفاده از کدهای دستوری مشکلی جدی در روند استفاده کاربران ایجاد نکرده و اقدامات انجام شده از سوی بانک مرکزی و شاپرک فقط در راستای امن تر کردن این روش پرداخت بوده است، بنابراین USSD هیچ وقت بسته نمی شود و فقط روند کار آن تغییر کرده است.

منصوری جسارت و هوشمندی، را رمز موفقیت آسان پرداخت عنوان کرد و گفت: این روند باز هم در این شرکت ادامه خواهد یافت.

او همچنین با تاکید دوباره بر این که همه اقدامات این سامانه تحت نظارت و کنترل بانک مرکزی و شاپرک انجام می شود، گفت: ما همه استانداردهای شاپرک را رعایت می کنیم، ضمن این که کاربران به خوبی می توانند تفاوت های اپلیکیشن ما را با سایر اپلیکیشن ها مقایسه کنند.

مدیرعامل آسان پرداخت با اعلام این که این سامانه به فکر ارائه روشی برای دریافت مبالغ خیریه از سوی افراد ساکن خارج از ایران است، گفت: ما اکنون مبالغ قابل توجهی را از طریق اپلیکیشن و کد دستوری به حساب خیریه ها واریز می کنیم، اما کاربران خارج از کشور برای واریز این مبالغ دچار مشکل هستند.

منصوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فروش بیمه نامه شخص ثالث از طریق موبایل می تواند تحول مهمی در زمینه فروش بیمه باشد، گفت: برای فروش این بیمه نامه، روندی باید طی می شد که خوشبختانه به سرانجام رسیده و به زودی در این باره اطلاع رسانی خواهد شد.

 شایان ذکر است  شرکت آسان پرداخت را در ردیف 58 امین  شرکت در فهرست صد شرکت برتر ایران (IMI-100)  قرار داده است.  این در حالی است که شرکت «آپ»  تنها PSP فهرست 100تایی برترین شرکتهای کشور دانست.

 البته یکی از جذابترین و پرشتاب ترین گروههای رتبه بندی IMI-100 گروه رایانه و فعالیتهای وابسته است که طی سالهای گذشته همواره با رشد چشمگیر مواجه بوده است. بیشترین رشد در صورتهای مالی سال 94 نیز متعلق به شرکتهای فعال در زمینه های پولی و بانکی بوده است. 

بنابراین، امسال در گروه رایانه و فعالیتهای وابسته نام آسان پرداخت پرشین با نام تجاری آپ در صدر جدول این شرکتها خودنمایی می کند. 

 آسان پرداخت به عنوان یکی از شرکتهای ارائه دهنده راهکارهای نوین پرداخت الکترونیک، با تکیه بر دانش روز و با ایجاد فضای خلاقانه و نوآور در صنعت پرداخت کشور، توانسته است در بازه زمانی کوتاه دست آوردهای بزرگ و قابل افتخاری را کسب نماید و به عنوان رهبر بازار پرداخت الکترونیک شناخته شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: