کد خبر: ۹۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - 04 March 2017
بانكداري ايراني -با لغو برخی تحریم ها در سال گذشته ، بانک ملت ، بهره زیادی از این فضا برده و توانست درب‌ بانک های جهانی را به روی بازرگانان ایرانی باز کند.
بانكداري ايراني -با لغو برخی تحریم ها در سال گذشته ، بانک ملت ، بهره زیادی از این فضا برده و توانست درب‌ بانک های جهانی را به روی بازرگانان ایرانی باز کند.

به گزارش بانكداري ايراني ،  در مدت زمان پسابرجام ، از سوی  بانک ملت ۳۶ فقره حساب ارزی در کشورهای خارجی گشایش یافته و حجم اعتبارات اسنادی گشایش یافته تا پایان آذر به بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است. همچنین در خصوص  عملکرد مناسب بانک ملت در بخش حواله های ارزی نیز باید گفت که این بانک  بیش از  ۶ میلیارد دلار حواله ارزی برای مشتریان صادر کرده است.به گفته معاون مدیرعامل در امور بین  الملل بانک ملت ،  ۹۰ واحد ارزی فعال در داخل کشور دارد که با گشایش‌های انجام شده در روابط بین الملل، عملکرد این بخش ها باید بیش از پیش تقویت شود.

  همچنین در این مدت ، بانک بین‌المللی پرشیا متعلق به بانک‌های ملت و تجارت، مستقر در انگلستان به‌عنوان نخستین بانک ایرانی مستقر در لندن با صاحبان ایرانی، در تاریخ ۸ ژوئن (۱۹خرداد) پس از طی مراحل پیچیده از طریق بانک مرکزی آلمان، موفق شد که به‌نظام پرداخت یورو موسوم به'تارگت ۲' (TARGET۲) متصل شود که درگاهی برای وصل به بانکهای بزرگ دنیاست.

در واقع  پس از حصول توافق ایران و گروه پنج به‌علاوه یک و برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران در ۱۶ ژانویه ۲۰۱۶ و در شرایطی که بانک‌های بزرگ اروپایی به لحاظ وجود جو روانی سنگینی که دشمنان ایران در ممانعت از آغاز فعالیت‌های مجاز بانکی ایجاد کرده‌اند، اقدام بانک بین‌المللی پرشیا در اتصال به تارگت ۲ آن‌ هم از طریق یکی از معتبرترین بانک‌های مرکزی اروپا یعنی بانک مرکزی آلمان، حرکت بسیار ارزشمند و قابل‌توجهی در جهت شکستن جو روانی موجود و شروع بالقوه حرکت‌های مثبت بعدی تلقی می شود. علاوه بر این ،  بانک ملت جمهوری اسلامی ایران و بانک توسعه کره جنوبی(KDB) با هدف گسترش همکاری و مشارکت بین طرفین در راستای توسعه کسب و کارهای خارجی خود در آسیا و خاورمیانه، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

شایان ذکر است  که  بانک ملت سال 95 را با ثبت رکورد  5 میلیاردی در انجام  تراکنش در سال قبل از آن اغازکرد، در سال 95 نیز این روند ادامه داشته و با وجود افزایش ۲۰ درصدی تعداد تراکنش های بانک ملت در نه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۴، سهم درصد تراکنش های ناموفق از ۱۰ درصد به ۸.۸۳ درصد کاهش یافته است. 

گفتنی است که بر اساس گزارش توجیهی هیات مدیره بانک ملت به سهامداران، افزایش سرمایه پایه، بهبود نسبت کفایت سرمایه، افزایش سقف مجاز سرمایه گذاری در اوراق بهادار، افزایش سقف مجاز دارایی های ثابت و ایجاد بستر برای حضور در بازارهای جهانی از دلایل این بانک برای افزایش سرمایه اعلام شده است. 

بر این اساس، با افزایش سرمایه بانک ملت به ۵۰ هزار میلیارد ریال، سرمایه پایه این بانک به ۱۱۶ هزار میلیارد و ۸۰۱ ریال، نسبت کفایت سرمایه به ۷.۵۷ درصد، سقف تعهدات و تسهیلات اعطایی به یک میلیون و ۴۶۰ هزار میلیارد ریال، سقف مجاز سرمایه گذاری در اوراق بهادار به ۴۶ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال و سقف مجاز دارایی های ثابت در این بانک بزرگ بورسی به ۵۵ هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال، افزایش خواهد یافت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: