کد خبر: ۹۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - 27 February 2017
پنجاه و ششمین مجمع عمومی سالیانه بانک مرکزی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد.
 پنجاه و ششمین مجمع عمومی سالیانه بانک مرکزی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد.

به گزارش  ایرنا، در این نشست که صبح دوشنبه برگزار شد، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی، گزارشی را درباره عملکرد و جهت گیری های سیاستی بانک مرکزی و تحولات متغیرهای اقتصادی کشور درسال ١٣٩٤ ارائه کرد.

در ادامه جلسه مجمع عمومی بانک مرکزی، گزارش هیأت نُظار بانک مبنی بر بررسی ترازنامه و صورت های مالی سال ٩٤ بانک مرکزی قرائت شد.

تصویب صورت های مالی سال ٩٤ با توجه به گزارش هیأت نظار، اتخاذ تصمیم در مورد تقسیم سود و افزایش سرمایه از دیگر مواردی است که در دستور کار این نشست مجمع قرار دارد.

در این مراسم که در سالن همایش های بانک مرکزی برگزارشد، رییس جمهوری از سامانه های حاکمیتی مربوط به بانکداری الکترونیکی و نظارتی بانک مرکزی همچون سامانه نسیم رونمایی می کند که کار آن انتقال حساب های دولتی به بانک مرکزی است. سامانه های دیگر همچون چکاوک، ‌صیاد و مکنا نیز در حال تکمیل شدن هستند.

همچنین در حاشیه این مراسم رییس جمهوری جلسه ای با مدیران بانک مرکزی خواهد داشت و از کتاب کره طلای جواهر نشان و اسکناس 10 هزار ریالی جدید رونمایی می کند. 

براساس قانون برنامه پنجم توسعه، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان برنامه و بودجه، وزیر صنعت، معدن و تجارت، 2 تن از وزرا به انتخاب هیات وزیران، 2 کارشناس و متخصص پولی و بانکی به پیشنهاد رییس کل بانک مرکزی و تایید رییس جمهوری، دادستان کل کشور یا معاون وی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن، رییس اتاق تعاون اعضای مجمع عمومی بانک مرکزی را تشکیل می دهند و دو نماینده از کمیسیون های اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس به عنوان ناظر در آن حضور می یابند.

ریاست مجمع عمومی بانک مرکزی با رییس جمهوری است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: