کد خبر: ۹۴۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - 24 February 2017
 بانكداري ايراني در حال حاضر بیش از  7هزار موسسه مالی  و اعتباری غیر مجاز در کشور وجود دارد که به دلیل تحت کنترل بانک مرکزی نبودن، این نگرانی وجود دارد که سیستم پول کشور را مختل کنند .

به گزارش بانكداري ايراني  ، برخی از همین موسسات بدون مجوز با مشکلاتی روبرو شدند که برای عدم تضییع حقوق شهروندان بانک مرکزی مجاب شد تا این موسسات ورشکسته را در اختیار بانک‌هایی قراردهد تا به تسویه سپرده مردم اقدام کنند، لذا برای اینکه  سپرده گذاران از موسسات با مجوز آگاه باشند ، بانک مرکزی اقدام به انتشار آخرین موسسات دارای مجوز کرد  که شرح آن در ذیل آمده است .

 یکی از موسساتی که دارای شعبات زیادی است و اقدام به ارائه تسهیلات و  جذب سپرده کرده است اما در لیست بانک مرکزی نیست موسسه افضل توس است . این موسسه اعتباری افضل توس  فعالیت خود را در سال 1378 با مجوز وزارت تعاون با تعداد کثیری سهامدار با گردآوری و تجمیع منابع خرد فعالیت خود را آغاز کرد و مدعی است که  در سال 1390 با اجازه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران کلیه تابلوها به موسسه مالی و اعتباری تعغییر یافته و هنوز موفق به  اخذ مجوزنهایی نشده است .

حال آنکه این موسسه در فعالیت بانکداری همانند موسسات دارای مجوز اقدام کرده و این مساله باید در بانک مرکزی مورد بررسی قرار گیرد که چگونه است که موسسه ای از سال 1378 بون مجوز در حال فعالی است و هنوز موفق به اخذ مجوز نشده است.  آخرین لیست موسسات دارای مجوز بانک به شرح ذیل است که نامی از موسسه افضل توس برده نشده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: