کد خبر: ۹۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - 22 February 2017
بانكداري ايراني - طی روزهای اخیر شرکت ایران خودرو 282 میلیون و 279 هزار سهم معادل 9.4 درصد از سهام شركت بيمه پارسيان را به وكالت از شركت گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو به صورت يكجا به قيمت پايه هر سهم 3هزار و 650 ريال عرضه کرد.
 بانكداري ايراني -طی  روزهای اخیر شرکت ایران خودرو   282  میلیون و 279 هزار سهم  معادل 9.4  درصد از سهام شركت بيمه پارسيان را به وكالت از شركت گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو به صورت يكجا به قيمت پايه هر سهم 3هزار و 650  ريال عرضه کرد. 

این رخداد به غلط در بین تحلیل گران این گونه تعبیر شد که با واگذاری سهام بیمه پارسیان این شرکت با مشکلات عملکردی مواجه می شود در حالی که این گونه نیست و با رهایی بیمه پارسیان از زیان خودروسازها قطعا سال 96 را بهتر از سال 95 سپری خواهد کرد.

به گزارش  بانكداري ايراني  ، بیمه پارسیان در حال حاضر دارای 5.77 درصد از سهم بازار بیمه  ایران را در اختیار دارد و طی 11 ماه  بيش از 15 هزار ميليارد ريال حق بیمه تولید کرده است که نسبت به سال قبل 36 درصد رشد داشته است. 

از طرف دیگر شرکت بیمه پارسیان طی 11 ماه  612 هزار و 865 مورد بیمه نامه صادره کرده است که در 11 رشته تخصصی است که  دو مورد از آن مرتبط با خوردوسازی است و مابقی آن به بیمه های عمر و زندگی ، مسوولیت ، آتش سوزی ، درمان و غیره است که  از بیمه پارسیان به عنوان  پنجمین شرکت بیمه کشوری ساخته است .  مضاف براینکه با کم شدن مالکیت ایران خودرو از بیمه پارسیان  ، یکی از زیان ده ترین رشته بیمه گری ایران یعنی بیمه شخص ثالث که اجباری نیز است در پرتفوی بیمه پارسیان کمتر خواهد بود. 

همچنین بیمه پارسیان با رشدی فزاینده و بهره وری بسیار مناسب بعنوان یکی از 10 شرکت پیشرو کشورمان شایسته تندیس و لوح تقدیر این همایش شناخته شد تا بعنوان تنها شرکت بیمه ای در جمع بزرگان صنعت و اقتصاد کشور جا گیرد که مانند سال های قبل و با صعود چشمگير 26 پله اي در جايگاه 69 در جمع یکصد شرکت برتر کشور قرار گرفت. 

و نهایتا اینکه بنا بر اعلام رسمی بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران ؛ بيمه پارسيان در سال 1395 براي چهارمين سال متوالي در سطح یک توانگری مالی يعني بالاترين سطح توانگري مالي قرار گرفت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: